Rik De Nolf (CEO Roularta): ‘Ik ben niet echt onder de indruk van de start van VIER’
In Z-Talk Goossens praten Rik De Nolf (Roularta) en Christian Van Thillo (De Persgroep) over de media, hun overnames en beursnoteringen.
In Z-Talk Goossens praten Rik De Nolf (Roularta) en Christian Van Thillo (De Persgroep) over de media, hun overnames en beursnoteringen.
Rik De Nolf is met Roularta voor 50 procent eigenaar van de Vlaamse Mediamaatschappij, het moederbedrijf van VTM. VTM was aanvankelijk erg zenuwachtig over de komst van VIER, dat opereert onder de vleugels van SBS Belgium met programma’s van productiehuis Woestijnvis, maar die zenuwachtigheid lijkt nu wat weg te ebben. “Uiteraard is het te vroeg om te zeggen wat er zal gebeuren, maar ik heb op dit moment het gevoel dat er niet veel veranderd is,” vertelt De Nolf.
Christian Van Thillo, die de Vlaamse Mediamaatschappij leidt, verwoordt het iets anders: ” Het publiek van “De Slimste Mens” heeft zijn weg gevonden naar VIER, maar de rest van de programma’s heeft het veel moeilijker. ” Al beseft Van Thillo dat de strijd nog lang niet gestreden is.
In Z-Talk Goossens praten Christian Van Thillo en Rik De Nolf ook over het uitgestelde kijken met de digicorder (zullen we in de toekomst meer betalen?), de krimpende markt van de print-media (hoe blijven ze rendabel?), de gratis-nieuwssites (hoe lang nog gratis?), hun overnames in Frankrijk en Nederland (hoeveel bloed, zweet en tranen heeft dat gekost?) en noteren op de beurs (is dat nog wel een goed idee?). (V.G.)
Z-Talk Goossens, vanaf zaterdagochtend 11 uur op Kanaal Z of via deze link
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier