Ogilvy neemt Belgische Social Lab Group over

Benny Debruyne
Benny Debruyne Redacteur van Trends

Ogilvy & Mather, een van ‘s werelds grootste marketing- en communicatiebedrijven, neemt een meerderheidsbelang in het Belgische Social Lab Group. Dat is gespecialiseerd in sociale media.

Social Lab Group, opgericht in 2010, heeft vijf agentschappen in België, Frankrijk en Nederland. Met vijftig medewerkers begeleidt het ondernemingen bij de uitwerking van hun socialmediastrategie, contentmarketing of reclame op sociale media.

De oprichters Yves Baudechon en Gilles Bindels blijven samen met hun partners aan boord als minderheidsaandeelhouders. “De samenwerking past in de strategie van Ogilvy om sociale media nog meer in het hart van het bedrijf te plaatsen, en Social Lab zocht een partner om zijn activiteiten in het buitenland te ontplooien”, zegt Koen Van Impe, CEO van Ogilvy Groep Brussel.

De drie poten van Social Lab Group – Social.Lab, So.Zen en So.Space – blijven als afzonderlijke entiteit bestaan. “Maar we zullen de komende maanden wel zoeken naar synergieën en manieren om meer samen te werken”, zegt Van Impe.

Hoe moeten we deze overname zien in het licht van de veranderingen in de reclamesector door de sociale media en het internet? “Het is een manier om tegemoet te komen aan de wensen van de adverteerders die zoeken hoe ze alle mogelijke communicatiemiddelen kunnen inzetten om contacten te creëren met hun klanten. De impact van sociale media is daarbij heel belangrijk geworden.”

Ogilvy & Mather behoort tot de beursgenoteerde Britse multinational WPP en maakte niet bekend hoeveel het betaalde voor het belang in Social Lab Group, dat in 2012 een omzet van 3,1 miljoen euro haalde. In België bedroeg de omzet van alle WPP-activiteiten 150 miljoen dollar en stelt het bedrijf 600 mensen tewerk, van wie 50 bij Ogilvy Groep Brussel.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content