Lingerieproducent Van de Velde zet rem op overnames
Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle kondigt een “strategische rust” wat overnames betreft, nadat de omzet in het eerste halfjaar 2010 met 8,2 procent meer gegroeid is dan verwacht.
Het eerste halfjaar draaide de producent van luxelingerie een omzet van 79 miljoen euro. Omdat het Amerikaanse Intimacy pas eind april volledig geconsolideerd werd, is het merk maar gedeeltelijk in de omzetcijfers opgenomen. Van de Velde groeide in elk land, maar dan vooral in VS en Canada.
“De omzetstijging is gedreven door volumestijging en gedeeltelijk door gunstige wisselkoersen,” meldt het bedrijf vrijdag. In combinatie met kostenbesparingen na herstructureringen vorig jaar, zorgde dat voor een winststijging. De nettowinst zonder Intimacy steeg van 15 naar 20,9 en met Intimacy zelfs tot 25,3 miljoen euro.
Van de Velde verwacht dat de omzetgroei in de tweede jaarhelft doorzet, weliswaar in iets mindere mate. Er wordt gemikt op een jaaromzetgroei van boven de vijf procent.
Toch denkt het bedrijf aan een jaar strategische rust. “We moeten verder afmaken wat we in gang zetten. We hebben de markt gescand op potentiële overnames, maar niet meteen gevonden wat we zochten. Interessante opportuniteiten blijven we wel bestuderen,” luidt het.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier