Hoe sterk is het merk Pieter Gysel?

© belga

Pieter Gysel (29) is zowat de enige medaillekandidaat in het achtkoppige Belgische team in Vancouver. Vandaag neemt hij deel aan de 1.000m shorttrack. Hoe sterk is zijn personal brand?

Elk merk heeft een unieke identiteit, imago en impact op de buitenwereld. Dat zijn ook de drie thema’s van het personal branding-spel BrandNewYou. We speelden het met shorttrackschaatser Pieter Gysel.

Wat zou u doen met 20 miljoen euro?
Pieter Gysel: “Die zou ik verdelen over snowboards, fietsen en motors. Maar ik zou ook investeringen doen zoals in een ingenieursproject. Als het kapitaal na verloop van tijd is aangedikt, zal ik een deel aan goede doelen schenken, zoals de bouw van een topsportijscomplex in België.”

Welk beeld heeft uw team van u? Gysel: “Ik denk dat ze zouden zeggen dat ik een treiteraar en een pusher ben die hard werkt zonder te zagen. Maar natuurlijk moet u dat aan hen vragen.” (Een teammaat vervolgt) “Pieter is een hardwerkend en hulpvaardig teamlid met een goede moraal. Hij maakt clichégrapjes, is soms een pain in the ass en vooral broodmager.”

Als er een reclamefilm over u gemaakt wordt, welke muziek moet er dan bij? Welk gevoel wilt u communiceren?
Gysel: “Misschien iets van de Dire Straits, omdat ze klinken als een stelletje coole nerds. Omdat ik voor ingenieur gestudeerd heb, moet ik zelf wel een nerd zijn. Maar ik hoop wel als een coole nerd over te komen en zo te communiceren.”

Over honderd jaar vindt men een e-mail met uw naam eronder. Uit welke stijlkenmerken kunt u afleiden dat hij echt van u komt? Gysel: “Hoogstwaarschijnlijk is hij ondertekend met ‘P’. Behalve wanneer hij aan mijn vriendin gericht was, is de mail waarschijnlijk kort en to the point. Verder hoop ik dat er niet te veel schrijffouten in staan.”

Hans Hermans

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content