Hoe slim gaan ondernemingen om met sociale media?
Op donderdag 3 mei reikt JCI Roeselare de allereerste West-Vlaamse Social Media Award uit.
Via de award wil het JCI nagaan hoe de sociale media worden ingezet in het West-Vlaamse bedrijfsleven. De initiatiefnemers gaan daarbij op zoek naar een slim en efficiënt klantenbeleid.
De pioniersjaren van de sociale media – zoals Facebook en Twitter – zijn voorbij. Internet is voor ondernemingen dus niet langer een speeltuin voor amateurs. De troeven van de sociale media voor het bedrijfsleven liggen voor de hand: het gebruik is gratis en je bereikt er makkelijk je klanten mee. Rest de vraag: hoe gebruik je die media?
Volgens Edward Claeys van JCI Roeselare blijken sociale media erg aantrekkelijk voor ondernemingen omdat ze nu eenmaal gratis zijn. Toch hangt het succes af van een efficiënt gebruik ervan. ‘Sociale media kunnen dus best ingepast worden naast de andere reclamemogelijkheden,’ zegt hij. Het is daarbij voor zij die hun eerste stappen zetten ook aangewezen om eerst na te gaan hoe collega’s of concurrenten sociale media gebruiken en het concept af te toetsen op hun eigen zaak, aldus Claeys.
Kortom, de belangrijkste vraag waaraan de kandidaten worden onderworpen, luidt als volgt: ‘Hoe slim ga je om met sociale media?’ Of, hoe krijg je met een klein budget een grote return via het internet?
Kandidaturen voor de award kunnen nog worden ingediend tot 15 april via www.socialmediaupdate.be
Zowel cases van West-Vlaamse bedrijven als van bedrijven die met hun sociale-mediacampagne het West-Vlaamse publiek bereiken, komen in aanmerking. (KvW/BO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier