Heeft een merk een AAA-rating?
Banken, businessscholen en landen doen er alles aan zodat ratingkantoren als Moody’s, Standard & Poor’s en Fitch hen drie A’s toekennen. Marketingbureau Brandhome vult Triple A helemaal anders in en past het toe op merken.
U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
1. Wat is uw verhaal?
Wordt uw verhaal gedragen door de hele organisatie? Wordt het actief verteld, zowel intern als extern? Is het verhaal zo authentiek als bij de opstart? Of is het een fictief verhaal dat authentiek aanvoelt? Is het geloofwaardig? Draagt het alle merkwaarden in zich?
2. Gaat het over uzelf of uw imago?
Kan uw merk omgaan met de interactieve en nieuwsgierige consumenten van vandaag? Houdt het zijn beloftes, altijd en overal? Voegt het merk betekenis toe aan de wereld? Toont het betrokkenheid met zijn klanten, consumenten, maatschappij, milieu en het goede in de wereld?
3. Dragen alle niveaus verantwoordelijkheid?
Door wat wordt het beslissingsproces in uw organisatie gedreven? Worden de resultaten gemeten? Worden de doelen telkens verpulverd? Zijn de uitdagingen duidelijk? Stelt iedereen zich verantwoordelijk op? Kunt u nagaan wat mis ging en waarom?
4. Gaat u in interactie met uw publiek?
Communiceert u als merk nog steeds in één richting? Bent u het merk met de megafoon of het merk dat met mensen op elk welk niveau praat? Deelt u uw inzichten met de buitenwereld? Nodigt u hen uit om mee te doen? Omarmt u de sociale media? Zet uw merk mensen aan te kopen?
Erik Saelens en Nicoline Spruijt, TAAA, in Triple We Trust, Brandhome Publishing.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier