Corelio draagt participatie productiehuis Caviar over aan actieve aandeelhouders
Caviar, het productiehuis bekend van onder meer ‘De Smaak van de Keyser’, wil zich beter voorbereiden op de expansie buiten België en ruimte creëren voor eventuele nieuwe aandeelhouders. Daarom heeft Corelio zijn participatie binnen Caviar overgedragen aan de actieve aandeelhouders.
Het feit dat Corelio sinds kort het zwaartepunt van zijn audiovisuele activiteiten binnen de holding De Vijver Media positioneert en dat deze holding de commerciële zenders VT4 en VIJFtv overnam, creëerde voor Caviar en zijn actieve aandeelhouders een opportuniteit om zijn afhankelijke positie binnen het medialandschap te versterken, zegt Bert Hamelinck, managing director van Caviar.
Piet Van Roe, voormalig topman van de VRT, wordt bij Caviar onafhankelijk bestuurder en nieuwe voorzitter van de raad van bestuur. Verder versterkt Ruben Goots het management-team van Caviar Brussel als managing partner.
Dat betekent dat de activiteiten van het productiehuis Rabbit van Goots volledig opgaan in de activiteiten van Caviar Brussel. Rabbit is onder meer bekend van reclamefilmpjes. De combinatie van eigen fictieformats en tv-commercials zorgen al enkele jaren voor een gestage groei voor Caviar. De omzet voor 2011 bedraagt naar verwacht rond de 40 miljoen euro, een stijging met 30 procent tegenover 2010.
Dit jaar produceren Caviar Group en Rabbit samen zo’n 200 commercials. Caviar Films draait momenteel de serie “Clan” voor vtm en de Engelstalige serie “The Artists” voor 6 Europese omroepen, waaronder Canvas. (Belga/RDM)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier