Bank van De Post wordt bpost bank
Bank van De Post wil moderner klinken en heet daarom voortaan bpost bank.
“De naam weerspiegelt de modernisering, maar tegelijk blijven we ook trouw aan onze traditionele waarden,” verklaarde CEO David Moucheron in een toelichting. Door ‘bpost’ te integreren in de nieuwe naam wordt ook de band met de aandeelhouder en het postkantorennetwerk in de verf gezet, luidt het. Het nieuwe logo bestaat uit een blauw vierkant met het nieuwe symbool van bpost.
Bpost is er de afgelopen jaren in geslaagd jaarlijks een gemiddelde groei van de activa met 6,5 procent te realiseren. In 2012 werd de kaap van 10 miljard euro aan beheerde activa gerond. De bank telt 1,1 miljoen klanten, van wie de helft vijftigplussers. Het aandeel -35-jarigen is het snelst groeiende segment. Wat het klantenaantal betreft, staat bpost bank op nummer vijf van de Belgische markt.
De bank heeft de voorbije jaren al fors geïnvesteerd in onder meer pcbanking, vanaf 2013 krijgen de klanten toegang tot een online spaarrekening. De rebranding gebeurt gradueel en zal enkele honderdduizenden euro’s kosten. Tegen eind volgend jaar zullen alle postkantoren aangepast zijn. (Belga/BO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier