Aldi pompt 350 miljoen euro in Belgische winkels
Discounter Aldi pompt 350 miljoen euro in zijn nieuwe winkelconcept en creëert op die manier 450 extra jobs. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt in Diegem.
Aldi maakt snel werk van zijn nieuwe winkelconcept: 167 dit jaar en 141 in 2019. De komende achttien maanden worden zeven winkels per week omgevormd. Een filiaal herinrichten duurt exact een week. De uitrol start op 14 april. Het gaat om de grootste investering ooit voor de Duitse keten in ons land.
De winkels worden in een nieuw kleedje gestoken, met bredere gangen, nieuw meubilair, moderne led-verlichting en een grotere broodafdeling. Veel aandacht gaat naar de versmarkt. Producten zijn gegroepeerd volgens de indeling van de dag: eerst de ontbijtproducten, dan de lunchproducten, enzovoort.
De productenworden evenwel nog steeds uitgestald in de vertrouwde kartonnen dozen, of op paletten.
“Efficiëntie zit in ons DNA. Aldi blijft Aldi”, aldus Wim Voet, managing director operations bij Aldi Holding. Ook aan de lage prijs wordt met geen vinger geraakt, verzekert de discounter.
Het nieuwe winkelconcept – Aniko in Aldi-termen – levert ook 450 extra banen op, ff één nieuwe werkkracht per filiaal. “Er is meer werk in de nieuwe winkels, en we rekenen ook op meer omzet”, klinkt het.