7 tips voor Etsy en DaWanda
Karla Vandebeek heeft met haar merk Karlita al jaren ervaring op de digitale marktplaatsen Etsy en DaWanda, waar ondernemers hun met de hand gemaakte producten verkopen. 7 tips voor digitale marktkramers.
U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
1 Zorg voor een goede klantendienst. “Maak duidelijk wanneer je het product verstuurt, hoe lang het product onderweg is en hoe ze het product kunnen terugbrengen.” Stel je soepel op als iemand iets wil teruggeven of bij beschadiging door verzending.
2 Volg je concurrenten. Als een succesvol product opduikt op de marktplaats, zie je vaak dat anderen het idee kopiëren en al eens onder je prijs durven te duiken. Als dat gebeurt, volg hen dan niet blind, maar zorg vooral dat jowu product beter is.
3 Werk met meerdere marktplaatsen. In de VS is er Bonanza en Artfire, in Australië Zibbet en in Canada iCraft. Op het Australische BlueCaravan kan je zelf geen winkel openen _ je moet gevraagd worden _ en de site vraagt meer commissie.
4 Laad niet al je producten tegelijk op. “Het is belangrijk dat je jouw producten spreidt in de tijd: hoe recenter je producten, hoe hoger je komt te staan bij de zoekresultaten.”
5 De koppeling met Facebook levert meerwaarde op. “Je kunt je Etsy-account linken aan je Facebook-pagina. Daar kan je iets persoonlijker met je klanten in contact treden.”
6 Investeer in de foto’s. “Zorg voor fatsoenlijke foto’s die je product goed weergeven en tegelijk aantrekkelijk zijn. Dat is heel belangrijk.”
7 Let op de afmetingen. “Op een foto kan een heel dun, fragiel kettinkje heel groot ogen. Je kunt misverstanden vermijden door de juiste afmetingen mee te geven. Dat is saai, maar belangrijk.”
Bron: het artikel over Etsy en DaWanda in de nieuwe Trends, vanaf vandaag in de winkel.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier