Nieuws Nieuws Verkoop AB InBev in Verenigde Staten na de Bud Light-rel: ‘Bodem misschien bereikt’ Sinds april is de verkoop van de bieren van AB InBev in de Verenigde Staten in vrije val. Een lichtpuntje: de verkoop in de week van maandag 21 tot zondag 27 mei was iets minder slecht dan de week voordien. “Misschien is het dieptepunt voorbij. Maar dat is een heel optimistische kijk op een barslechte situatie.”
Ondernemen Ondernemen Stella Artois deelt in de klappen die voor Bud Light bedoeld zijn AB InBev ziet in de Verenigde Staten de verkoop kelderen van zijn meest gedronken bier, Bud Light. Maar ook de Belgische premiumpils Stella Artois krijgt klappen. Een kenner van het AB InBev-huis heeft “er alle vertrouwen in dat het management dit kan keren. Maar het zal tijd vergen”.
Ondernemen Ondernemen 'Moeten we beschaamd zijn voor bier, frieten en pralines?' Federaal premier Alexander De Croo (Open Vld) lanceert een imagocampagne voor België. Bier en pralines heten clichés te zijn, België moet vooral de focus leggen op innovatie en technologie. De voedingsvereniging Fevia is verwonderd dat voeding en drank niet in de campagne zitten. Fevia wil daarover een gesprek met de premier. Maar Ignace Van Doorselaere, de CEO van de pralinemaker Neuhaus, slaat en zalft tegelijk. “Bier is zeer sterk, chocolade is té Belgisch."