Wizzy & Woppy onder de verf

“Pas op!” hoorden we nog zeggen. Maar het was te laat. Zelfs muizen kunnen niet wegpiepen voor Boss Paints.

Volledig onder de verfspatten is Tijl De Vlaminck, projectmanager bij verfproducent Boss Paints, druk bezig de juiste kleuren te mengen voor de attracties in Plopsaland. Het familiebedrijf uit Beveren leverde niet alleen alle verf, maar mocht meteen ook een nieuw soort verf- en kleurgamma voor de attracties en decors in het park ontwikkelen.

Boss Paints, opgericht in 1964, is gespecialiseerd in gebouwenverf. Vandaag staat de vierde generatie van de familie Bosuyt aan het roer. Met een omzet van 850 miljoen frank en 150 werknemers is het de grootste onafhankelijke Belgische verfproducent. De Vlaminck: “Wat betreft omvang is Plopsaland niet zo uitzonderlijk. Wel de korte tijdspanne maakte dit project uniek.”

Andere recente grote opdrachten waar Boss Paints het materieel voor leverde, zijn onder meer de renovaties in het UZ Gent, het station Brussel Noord, en de rotonde in Oostende. En dan is er nog Living Tomorrow 2, dat binnenkort zijn deuren opent. Al het materieel, de schilder- en decoratietechnieken zijn afkomstig van Boss Paints. “Bovendien stellen we op Living Tomorrow een viertal nieuwe decoratietechnieken in wereldpremière voor.”

Ondanks de grote concentratiebeweging in de sector en de bikkelharde concurrentie slaagt de verfproducent erin overeind te blijven. De Vlaminck: “Dat lukt omdat we ons op een ander marktsegment richten dan de grote internationale spelers, genre Akzo Nobel of BASF. Wij werken bijna uitsluitend voor de bouwsector. En die doet het momenteel goed. De gunstige conjunctuur wakkert niet alleen de bouwhonger aan. Ook renovatie is vandaag populair.”

Het bedrijf richt zich vooral naar professionele gebruikers: schildersbedrijven, architecten en bouwaannemers. Daarnaast baat Boss Paints ook een keten uit van 25 verfwinkels: Colora. “We mikken daarmee op het hogere marktsegment. Particulieren kunnen er alleen terecht voor onze Boss-verfproducten. Doe-het-zelfzaken laten we bewust links liggen. Op die manier blijven we uit het vaarwater van de schildersbedrijven, want die vormen nog steeds onze grootste cliënteel.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content