Werken voor sterke enseignes

WIE

Dieter Struye (40)

WORDT

General manager non-food Colruyt Group

WAS

“Na mijn opleiding handelsingenieur ging ik aan de slag als trainee bij Unilever. Twaalf jaar lang vervulde ik er verschillende management- en directierollen, zowel in sales, marketing als logistiek. In die jaren werkte ik ook in Nederland en Frankrijk. Uiteindelijk ruilde ik in 2012 Unilever in om commercieel directeur bij Danone Benelux te worden; ik zou er drie jaar blijven. Een volgend hoofdstuk begon, deze keer als general manager van Brico. Toen werd ik verkozen tot Young Manager of the Year 2017. De combinatie van leverancier en retail, maar ook van food en non-food, geeft interessante inzichten in de verschillende businessmodellen. Het is een ervaring die me in mijn nieuwe functie beslist van pas zal komen.”

WIL

“De retail is een boeiende sector die de komende jaren met veel uitdagingen geconfronteerd wordt. Daarin neemt de non-food met haar apart economisch model een bijzondere plaats in. Non-food omvat bij Colruyt Group zowel Dreambaby, Dreamland als Collishop. Stuk voor stuk zijn dat sterke namen. Ik kijk er naar uit te werken met en voor deze enseignes. Je kan ze ook niet los zien van Colruyt Group, die een aantal waarden uitdraagt die ik deel. Deze waren op zijn minst zo belangrijk om de stap te zetten. Voor mij breekt een periode van intens studeren aan. In een eerste fase wil ik de groep en de merken grondig leren kennen, kwestie van de juiste prioriteiten te plaatsen. Het wordt de grote uitdaging om de identiteit van al de onderdelen van Colruyt Group verder uit te bouwen, zonder dat afbreuk gedaan wordt aan hun plaats in het geheel.

VRIJE TIJD

“Met drie kinderen in huis (14, 11 en 9) hebben we onze handen wel vol. Daarnaast doe ik triatlon. Muziek is een andere hobby: ik speel trompet en piano.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content