‘Werken met bestaande klanten’
WIE
Albert Van Zeebroeck (54)
WORDT
Customer relations developer bij de datacenterspecialist LCL
WAS
Albert Van Zeebroeck heeft een bachelor in IT en haalde onder meer een MBA via Kluwer Opleidingen. Daarna deed hij vooral ervaring op in de ICT-sector. Hij begon in 1990 als supportengineer bij Clearstream. Daarna was hij actief in technologische en ICT-functies bij EMC, Reuters Financial Software en Berlitz. Van 2017 tot 2020 was hij aan de slag in een verkoopfunctie bij Peleman Industries, een specialist in de presentatie van ingebonden bedrijfsdocumenten en fotoprints.
WIL
Customer relations developers worden vaak aangeworven om te jagen op nieuwe klanten. Van Zeebroeck werd aangeworven om te werken op bestaande klanten, zegt hij. “Klanten evolueren continu, zeker in een langetermijnrelatie zoals je die typisch hebt met je datacenter.”
Van Zeebroeck maakt deel uit van het groeiplan van LCL. Onlangs nam LCL een vierde datacenter in gebruik in het zuiden van Brussel, dat het overnam van ATOS. “Een van de redenen waarom ik voor LCL koos, is dat het een van de grootste datacenterbedrijven op de Belgische markt is. Ik zal onder meer focussen op systeemintegratoren en serviceproviders. LCL wil zijn ecosysteem nog met een veertigtal telecombedrijven uitbreiden. Ook systeemintegratoren die bijvoorbeeld willen overstappen van een eigen datacenter naar LCL, of die hun klanten rechtstreeks willen aansluiten op de grote cloudplatformen via de ECX Cloud Fabric bij LCL, behoren tot de doelgroep.”
Van Zeebrouck krijgt ook als taak regelmatig na te gaan wat de behoeften van potentiële klanten zijn. “LCL zet als gespecialiseerd datacenterbedrijf sterk in op het ondersteunen van zijn klanten.”
VRIJE TIJD
Badminton, fietsen en reizen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier