Voor de echte man
Gemini maakt armbanden in natuursteen voor de modebewuste man. De stenen komen uit heel de wereld. Het eindproduct wordt met de hand vervaardigd in Hasselt en Lier.
Voor de export
Het doelpubliek van Gemini is de modebewuste man tussen 18 tot 45 jaar. “Mannen die een modeaccessoire zoals een armband dragen, hechten meestal veel belang aan vrijheid”, weet zaakvoerder Arne Schelkens. Gemini werd in 2013 opgericht door de Limburgse tweelingbroers Marc en Rob Beenders. In 2016 gingen de broers op zoek naar een overnemer. Arne Schelkens hapte toe. “Ik ben bijna een heel jaar bezig geweest met het doorlichten van het productie- en distributieproces. Dat heeft onder meer geresulteerd in een kleiner aanbod.”
Schelkens bleef wel trouw aan de productie in eigen land. Die gebeurt in twee sociale ateliers. “Die sociale insteek tot het DNA van dit bedrijf”, zegt Arne Schelkens. “Tegelijk onderscheiden we ons daarmee van onze concurrenten. Zij opteren voor massaproductie in Azië. Ons model biedt meer flexibiliteit en garandeert een betere kwaliteit.” Gemini, dat zeven mensen op de loonlijst heeft, mikt in 2019 op een omzet van 2,5 à 2,9 miljoen euro. Ongeveer 75 procent komt van de export.
Het aandeel van de onlineverkoop blijft voorlopig beperkt tot 2 procent. “Dat vind ik verrassend weinig”, zegt Schelkens. “We mikken toch op een jong publiek. De sleutel voor meer succes in de onlineverkoop heb ik nog niet gevonden.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier