“Uitzonderlijk materieel mankement” aan basis van panne elektronisch betaalverkeer
(Belga) Een “uitzonderlijk materieel mankement” heeft de panne bij het elektronische betaalverkeer maandagnamiddag veroorzaakt. Dat heeft head of operations Birgitta Brys van netwerkbeheerder Worldline gezegd op een druk bijgewoonde persconferentie in het hoofdkantoor van Worldline in Brussel.
Brys herhaalde dat het mankement maandag om 16.00 uur meteen werd opgemerkt door de mensen van Worldline. Er werd meteen gewerkt aan een oplossing en tegen 17.15 uur verbeterde de situatie geleidelijk. Om 18.30 uur werkte alles weer. Brys benadrukte dat het systeem “nooit compleet plat” lag. Brys verontschuldigde zich nog eens bij klanten en kaarthouders. “We begrijpen dat dit incident voor hen op een heel ongelukkig moment kwam.” Over de eis van de ondernemersorganisaties om een schadevergoeding te krijgen, wilde ze zich niet uitspreken. “Momenteel ligt de prioriteit bij het herstellen van dit incident en op het monitoren van het systeem.” (Belga)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier