Tailpage – Kwalitatieve webteksten

Michel De Baer

Tailpage helpt bedrijven aan een hogere ranking in de zoekresultaten van Google. Slimme software zorgt ervoor dat de teksten goed scoren in de zoekresultaten van zoekmachines en wervende vacatures worden.

Wat doet Tailpage? “Het algoritme schrijft kwalitatieve teksten over elk onderwerp in eender welke taal, met uitzondering van Arabische en Aziatische talen”, zegt oprichter Michel De Baer. “Elke tekst is uniek en voelt menselijk aan. Door de opname van relevante sleutelwoorden is die helemaal afgestemd op SEO (zoekmachineoptimalisering, nvdr), SEA (zoekmachinereclame, nvdr) en Google for Jobs.”

Waar haalt Tailpage het basismateriaal? “De klant levert dat zelf”, legt De Baer uit. “Hij overlegt met ons welke informatie zeker in de webtekst moet komen en welke niet – bijvoorbeeld woorden als ‘goedkoop’ in de beschrijving van een luxeproduct. Ook de toon wordt afgestemd. We stellen de settings daarop af en vervolgens gaat het algoritme aan de slag.”

Hoe is het idee ontstaan? “Ik ben ook de oprichter van het digitalemarketingagentschap OMcollective en van de jaarlijkse marketingconferentie OMconference”, vertelt De Baer. “Ik was in die hoedanigheid op zoek naar een soortgelijke technologie voor een eigen project en voor klanten, maar ik vond die niet. Dus heb ik zelf een algoritme ontwikkeld. Dat leidde tot de oprichting van Tailpage in oktober 2020.”

Krijgt Tailpage externe steun? “Tot nu toe gebeurde de financiering met eigen middelen” zegt De Baer. “De technologie was vrij snel klaar, waardoor we al vanaf het begin konden rekenen op betalende klanten die voor een stabiele inkomstenstroom zorgden. Dat we finalist zijn in de Rising Star-competitie van Deloitte, heeft ook voor morele steun en erkenning gezorgd.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content