‘Panische angst voor water’
Ivy Vanderheyden, de marketingdirecteur van SAS Institute, houdt van hardlopen in de Limburgse bossen. De kunstminnende germaniste droomt van een wereldreis waarbij je tijd hebt om een land, zijn cultuur en de mensen echt te leren kennen.
Wat was uw beste zet?
“Samen met mijn man (Gert Scheerlinck, nvdr) beslissen dat hij fulltime kunstenaar zou worden. Dat is niet vanzelfsprekend omdat je als kunstenaar al behoorlijk succesvol moet zijn voordat je er geld mee verdient, maar wel de beste zet aangezien we op die manier beide onze ambities konden waarmaken en toch als gezin in balans blijven.”
Wat wordt onderschat?
“De snelheid waarmee de technologie evolueert en hoe dat impact zal hebben op onze maatschappij, economie en persoonlijke leven.”
Wat had u nooit verwacht?
“Dat ondanks alle harde bewijzen dat we dringend iets moeten doen om onze planeet leefbaar te houden, beleidsmakers het nog altijd zo moeilijk vinden beslissingen te nemen die broodnodig zijn om onze nakomelingen nog een leven op aarde te gunnen.”
Wat was uw grootste avontuur?
“Een aantal jaren geleden waren we met het management op teambuilding in Lorient in Bretagne. Ik heb een panische angst voor water. We hebben toen drie dagen op en in het water gezeten, in hovercrafts geracet en 20 meter boven het water gehangen in zelfgebouwde touwenbruggen. Dat was voldoende avontuur voor mij.”
Wat doet u in uw vrije tijd?
“Hardlopen en tijd doorbrengen met mijn familie. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik als mama, partner en ambitieuze vrouw mijn balans had gevonden. Gelukkig heeft SAS veel aandacht voor die balans en kan je ook als je deeltijds werkt een volwaardige carrière uitbouwen.”
De fout waaruit u het meeste leerde?
“Door iedereen graag gezien willen worden. Doorheen de jaren heb ik geleerd dat je soms beslissingen moet nemen die noodzakelijk, maar niet voor iedereen plezierig zijn. Dan botst het weleens en ik zeg niet dat het me niets meer doet, maar ik laat me er niet meer door afleiden.”
Wat was uw beste investering?
“Investeren in mensen. Je eigen succes hangt af van de motivatie en de bereidheid van het team om voor het beste te gaan. Je kan zelf nog zo gedreven zijn, als de mensen rondom je niet meewillen, dan haal je geen topresultaat.”
Ivy Vanderheyden (44) is de marketingdirecteur van technologiebedrijf SAS in België en Nederland.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier