P Bonnet Electric uit Halle wil beter digitaal communiceren
Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
Een website is vandaag een van de belangrijkste communicatiekanalen van een bedrijf. Maar een efficiënte en betaalbare website ontwikkelen is specialistenwerk. Met de Boost Uw Business-wedstrijd reikt BNP Paribas Fortis ondernemers de hand: in elke provincie wint één ondernemer een jaar gratis digitale coaching. P Bonnet Electric uit Halle is de winnaar in de provincie Vlaams-Brabant.
Op ondernemen staat geen leeftijd. Zestiger Francis Rillaert uit Lembeek bij Halle is er het beste bewijs van. In 2006, toen hij net 50 werd, nam hij de firma P Bonnet Electric over. “Ik heb niet lang getwijfeld. Samen met mijn vrouw besliste ik om er nog eens voor te gaan. Ondernemen is echt wel mijn ding. En bovendien: ik zit graag in dit vak, ik vind het nog altijd boeiend om dit te mogen doen.” En zo kwam Francis opnieuw aan het hoofd van een eigen bedrijf.
P Bonnet Electric voert elektriciteitswerken uit voor hoofdzakelijk particuliere klanten. “Het gaat dan om algemene elektriciteitswerken in nieuwbouw- en renovatieprojecten. We bouwen installaties of kijken ze na, doen aanpassingen en zorgen voor de keuring. Door de jaren heen hebben we ook een specialisatie in elektrische verwarming en domotica uitgebouwd”, legt de zaakvoerder uit. Tijdens de eindejaarsperiode is zijn bedrijf ook druk in de weer met kerstverlichting, zowel voor overheden als particulieren.
Daarnaast broedt Francis Rillaert op nieuwe plannen: “We willen ons dienstenaanbod verruimen met elektrische laadpalen. Ik denk onder meer aan mensen die thuis een laadpaal willen plaatsen voor hun auto of aan bedrijven en dienstverleners die een laadpaal willen aanbieden aan hun klanten.”
Eindelijk krijgen we het onafhankelijke advies dat we zochten.
Digitale communicatie is een uitdaging
Een andere uitdaging is de digitale communicatie. “Er zijn twee effectieve methodes om ons bekend te maken aan de buitenwereld. Enerzijds is er de mond-aan-mondreclame van tevreden klanten, anderzijds onze website. Het is de enige vorm van communicatie waar we nog geld aan spenderen. We hebben vandaag een website die onze activiteiten voorstelt en die we ook proberen up-to-date te houden”, vertelt Francis. “Maar ik besef dat er nog wel een en ander kan verbeterd worden.”
De Halse ondernemer ging al op zoek naar advies, maar vond niet meteen een partij die hem kon overtuigen. “Wanneer je advies vraagt aan een firma, krijg je toch vaak een gekleurd verhaal en is het niet meteen duidelijk wat je krijgt voor welke prijs. Net daarom komt de prijs van deze Boost Uw Business-wedstrijd op het juiste moment. We zullen nu met een onafhankelijke expert kunnen nagaan wat we moeten doen om ons bedrijf digitaal beter op de kaart te plaatsen.”
Het was de directeur van zijn plaatselijke BNP Paribas Fortis-kantoor die Francis op de wedstrijd wees. “Het idee sprak mij meteen aan, omdat ik de prijs zo waardevol vond voor ons bedrijf. De communicatie is zo veranderd de voorbije jaren en het is moeilijk om ook in dit domein bij te blijven. Maar nu we individuele begeleiding krijgen van een coach, komt het wel goed. Ik hoop enerzijds advies te krijgen over onze communicatie en anderzijds ook de juiste tips en tricks over hoe we onze site in de toekomst beter kunnen aanpakken.”
Lees ook de interviews met andere winnaars op www.trends.be/boostuwbusiness