Ook geschikt voor professionals
Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
Nieuwe tijden, nieuwe behoeften, nieuwe mogelijkheden. Kia ziet in de omslag naar elektrische aandrijving een unieke kans om met twee nieuwe geëlektrificeerde modellen zijn opmars op de fleetmarkt een duw in de rug te geven. Een sterke positie op de bedrijfswagenmarkt is voor een merk het ultieme bewijs van de superieure kwaliteit en duurzaamheid van zijn gamma.
Kia behoort tot de snelst groeiende automerken op de Europese markt. In minder dan 15 jaar is het uitgegroeid van een budget- tot een succesvol kwaliteitsmerk met de nadruk op value for money. Het geheim achter het succes van de Zuid-Koreaanse constructeur is intussen geen geheim meer: Kia biedt toptechnologie tegen een betaalbare prijs in combinatie met een unieke 7 jaar waarborg. Die staat garant voor de betrouwbaarheid en lange levensduur van zijn modellen. Bij andere merken bedraagt die waarborg 2 à 3 jaar.
Value for money kan ook chique en elegant
Kia staat daarnaast voor innovatief design. De meest recente modellen zijn onder supervisie van onze landgenoot Luc Donckerwolke ontworpen volgens de nieuwe designfilosofie ‘opposites united’ die geïnspireerd is op de contrasten in de natuur en mensheid. Sinds vorig jaar is een andere landgenoot, Jochen Paesen, verantwoordelijk voor interior design.
Toelichting krijgen we van Marc Van den Kerkhof, managing director Kia Belux. “Kia is een design focused automerk en bewijst dat value for money ook chique en elegant kan zijn. Het heeft er in een vroeg stadium voor gekozen om zijn modellen voor de Europese markt ook in Europa te laten ontwerpen, ontwikkelen en produceren. Dat zorgt ervoor dat Kia over een uitgebalanceerd en up-to-date gamma beschikt dat perfect beantwoordt aan de verwachtingen van de Europese klant én just in time inspeelt op de tendensen in de markt.”
Belgische klant is veeleisend
“Wij zijn prominent aanwezig in alle belangrijke segmenten, op uitzondering van cng bieden wij alle op de markt beschikbare aandrijfsystemen aan, inclusief mild hybrid, hybrid, plug-in hybride en full electric. De meeste merken beperken zich tot deeloplossingen, Kia biedt voor elk wat wils! Klanten kunnen vrij kiezen in functie van hun mobiliteitsprofiel. Op die manier zijn wij erin geslaagd een ruimer en gediversifieerder publiek aan te spreken én onze positie op de fleetmarkt te versterken. Die is zeer specifiek. Een interessante prijs of kwalitatief hoogstaand product volstaat niet om succesvol te zijn. De Belgische klant is veeleisend, verlangt waar voor zijn geld alsook een perfecte dienstverlening en persoonlijke aanspraak. Een sterke positie op de fleetmarkt is voor een automerk het ultieme bewijs van de superieure kwaliteit en duurzaamheid van zijn modellen. Fleetklanten oordelen op basis van duurzaamheid, betrouwbaarheid en TCO (Total Cost of Ownership). Voor al die criteria behaalt Kia een uitstekende score.”
Kantelmoment voor autowereld
“De autowereld bevindt zich op een kantelmoment. Dankzij een acceleratie van de elektrificatie van ons gamma willen wij koploper worden qua elektrische aandrijving dat onderdeel is van een duurzame mobiliteit. Vandaar dat wij met open armen de Kia EV6 verwelkomen, het eerste van zeven elektrische modellen op basis van het nieuwe E-GMP – platform. Alles wordt anders: nieuwe merkslogan, nieuw logo en nieuw design volgens de nieuwe designfilosofie. De eerste commentaren in de vakpers zijn opvallend lovend: van minstens even goed tot beter dan vergelijkbare modellen van de Duitse premiummerken. Een compliment dat ik hier graag deel.”
Made in Europe
Vanaf eind oktober kan ook de nieuwe Sportage worden besteld, traditioneel een bestseller binnen het SUV-gamma van Kia. Deze vijfde generatie is de eerste die specifiek voor de Europese markt is ontwikkeld en combineert een modern koetswerkdesign met een voor dit segment baanbrekend hoogwaardig interieur en allernieuwste veiligheids-, rijhulp- en infotainmentsystemen.
“Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat de nieuwe Sportage nieuwe maatstaven zet in het SUV-segment. De hybride- en plug-in hybridemodellen zijn zeer efficiënt en zuinig en daardoor ook fiscaal interessant voor wie met een bedrijfswagen rijdt.”
Conclusie: de nieuwe Kia Sportage is een elegante en milieuvriendelijke SUV die over alle kwaliteiten beschikt om opnieuw een bestseller te worden. De 7 jaar garantie en concurrentiële prijs blijven behouden, vernieuwing gaat bij Kia niet ten koste van het DNA van het merk. Voor wie nog niet aan elektrisch autorijden toe is, de Sportage is ook leverbaar met zuinige benzine- en dieselmotoren met een lage uitstoot. Zoals gezegd, Kia biedt voor elk wat wils.
Meer info op www.kia.be