‘Onze data maken bedrijven veerkrachtiger’
WIE
Remco den Heijer (51)
IS
Managing director van het analyticsbedrijf SAS Benelux, dat innovatieve software en bijbehorende dienstverlening aanbiedt
WAS
Remco den Heijer studeerde economie in Amsterdam. “Ik kreeg interesse in alles wat met bedrijfsvoering en marketing te maken heeft”, vertelt hij. “Na mijn studie ging ik bij een marketingadviesbureau aan de slag, waar ik leerde dat je klantgerichtheid kunt meten. We begonnen semipublieke overheidsorganisaties te adviseren over hoe ze hun klantgerichtheid konden verbeteren. Die ervaring en mijn interesse in marketing maakten dat ik in 1996 bij Oracle terechtkwam. Ik werkte er tot oktober 2004, vooraleer over te stappen naar SAS.”
Den Heijer vervulde diverse leidinggevende functies bij SAS, waarvan de afgelopen vijf jaar in Singapore. In zijn laatste rol was hij de vicepresident voor Zuidoost-Azië.
WIL
Den Heijer is verantwoordelijk voor de groei en de expansie van het analyticsbedrijf SAS in België, Nederland en Luxemburg. “Ik ben blij terug in Europa te zijn”, zegt hij. “Dat heeft ook familiale redenen. Mijn ouders leven in Nederland, en ik ben de enige met wie ze nog veel contact hebben.”
“Mijn stokpaadjes zijn een business radicaal veranderen en verbeteren, en klanten betere beslissingen helpen nemen. Dat klinkt misschien als een open deur intrappen, maar beschikken over de vereiste data, software en analytics was al voor de pandemie noodzakelijk voor organisaties om veerkrachtiger te worden en concurrentievoordeel te behalen. Die noodzaak is alleen maar groter geworden. We zien kansen voor alle organisaties die de digitale transformatie omarmen. Of dat nu gaat om fraude bestrijden, klanteninteracties optimaliseren, risicomanagement en compliance verbeteren, of betere zorg leveren.”
VRIJE TIJD
Muziek, reizen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier