Nieuwe dimensie

Birgit Heymans

WIE

Birgit Heymans (52)

IS

Marketingdirecteur bij Moore Stephens Belgium

WAS

Tot voor kort stond Birgit Heymans aan het hoofd van de marketingcommunicatie bij Bio-Planet, een onderdeel van de Colruyt Group. “Een droomjob”, stelt ze, “maar het dagelijkse woon-werkverkeer tussen Antwerpen en Halle was niet houdbaar.” Toen stelde Hans Cools, de CEO van Moore Stephens Belgium en vroeger nog haar baas bij het mediabedrijf Sanoma, haar voor bij het accountancy- en consultingbedrijf in Antwerpen marketingdirecteur te worden. Voor Heymans is dat een terugkeer naar de b2b-wereld. Na haar studies vertaler-tolk en communicatie kwam ze bij Sanoma terecht, waar ze in de verkoop van reclameruimte startte. Daar leerde ze wat marketing was. Ze groeide door tot marketingmanager bij Flair. In 2003 werd ze marketingdirecteur van Andres. In 2011 was ze de brandmanager Aquarius bij The Coca-Cola Company. Een jaar later startte ze haar eigen marketingconsultancy op en combineerde ze dat met de functie van directeur Effie Belgium. Heymans werkte sinds 2017 bij Bio-Planet.

WIL

“Moore Stephens is een bedrijf waarin kwaliteit en passie voor ondernemen bovendrijven”, zegt Birgit Heymans. “Het is een familiebedrijf dat tot een internationale groep behoort. Die combinatie maakt het ook aantrekkelijk.”

Moore Stephens is op kleinere en middelgrote ondernemingen gericht. “Dat is voor mij weer een andere sector. Dat is boeiend. In de b2b-markt zal ik andere marketingtools inzetten om de doelstellingen te bereiken. Dat is weer een nieuwe dimensie. Er is nog veel ruimte om te werken aan de merkbekendheid en de diensten van het bedrijf.”

VRIJE TIJD

“Reizen, familie, vrienden, nieuwe horizonten en mensen leren kennen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content