Netwerken op de green
Golf is een populaire sport in de zakenwereld. Op die wetenschap stoelt de Legends Classic Corporate, een toernooi waarvan de eerste editie op 14 mei wordt gespeeld op La Marache, het bekende parcours van de Royal Waterloo. “Het toernooi wordt gesponsord door de Groep Ginion en Ace-Ricoh”, zegt initiatiefnemer Michael Jones. “Er komen veertig ondernemingen aan de afslag met elk vier spelers: klanten, medewerkers of gasten. Het wordt een heel origineel en exclusief evenement.”
De Legends Classic is als concept al bekend op clubniveau. Elk jaar, hartje zomer, nemen de clubs het tegen elkaar op in een sportieve en gemoedelijke sfeer. “Elk bedrijf dat deelneemt, mag twee teams van twee spelers inzetten. Een systeem van livescoring om de drie holes maakt het mogelijk de wedstrijd op de voet te volgen, met een klassement dat voortdurend wordt geactualiseerd. Dat zal dus voor sfeer zorgen.”
Nadat hij meer dan twintig jaar bij de managementgroep IMG McCormack heeft gewerkt, gaat Michael Jones dus andere paden bewandelen. “Ik blijf de agent van de Franse topspelers Raphaël Jacquelin, Grégory Havret en Romain Langasque. Daarnaast heb ik beslist toernooien te organiseren, toegespitst op de combinatie golf en business, maar ook om de werelden van de amateurs en de professionals dichter bij elkaar te brengen.”
Michael Jones, een bekende naam in de Belgische golfwereld en zelf een uitstekend golfer, is ervan overtuigd dat de greens een perfecte plek zijn om deals te sluiten of te netwerken. “Als een bedrijfsleider vier uur op de golfbaan doorbrengt met een klant of een potentiële klant, hebben beide partijen ruim de tijd om te praten en elkaar in een aangename omgeving te leren kennen. Samen golfen is dus een uitstekende investering. Er waren al toernooien die mikten op bedrijven, zoals de Inter-Company van mijn vriend Denis Heskin. Maar de Legends Classic Corporate is anders door de aanwezigheid van profspelers van de Europese Tour.”
“Raphaël Jacquelin en Grégory Havret zullen de hele dag van de partij zijn. Ze spelen met ieder team een hole, geven een clinic en zullen er zijn om met iedere deelnemer te keuvelen. Naast de wedstrijd, die in het shotgunformaat wordt gespeeld, zijn er ook animatie toegespitst op business to business, een lunch en een cocktail met een prijsuitreiking”, aldus Michael Jones.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier