‘MV hoeft geen massamerk te worden’
WIE
Dries Waeyaert (47)
IS
Country manager Benelux bij MV Agusta
WAS
Dries Waeyaert kreeg de microbe voor gemotoriseerde tweewielers te pakken, toen hij voor zijn plechtige communie een aftandse Flandria kreeg. “Mijn mooiste cadeau”, zegt hij. Waeyaert haalde een diploma communicatiebeheer aan de Hogeschool Provincie Antwerpen. In 1999 trad hij in dienst bij de Suzuki-importeur Moorkens Motona. In 2011 werd hij districtsmanager Belux van de MV Agusta-importeur MotoMondo. In 2013 stapte hij over naar BMW Motorrad België, waar hij bleef tot 2016. Toen MV Agusta een eigen organisatie voor de Benelux opstartte, nam Waeyaert contact met de global sales director, die hij nog van vroeger kende. Sinds 1 februari is hij countrymanager Benelux van MV Agusta.
WIL
MV Agusta was tot in de jaren zeventig een groot Italiaans merk, vooral in de motorsport. De motorafdeling sloot in 1976 en het merk kwam in handen van Cagiva. In de jaren negentig blies Cagiva MV nieuw leven in en veranderde de bedrijfsnaam in MV Agusta. MV beleefde moeilijke jaren en werd overgenomen door de miljardairsfamilie Sardarov van de Russische Black Ocean Group. “De organisatie is stabiel en schuldenvrij”, zegt Waeyaert.
MV Agusta heeft in België zes dealers. Vorig jaar groeide het merk met 30 procent in ons land. Waeyaert: “In Nederland zijn er zo goed als geen dealers meer en moeten we snel een nieuw netwerk uitbouwen. Vorig jaar zijn in de Benelux 200 MV’s verkocht, waarvan 160 in ons land. Het doel is naar 250 in de Benelux te gaan. Na Italië is de Benelux de grootste markt voor MV Agusta. MV hoeft geen massamerk te worden, maar groei is op termijn wel nodig.”
VRIJE TIJD
“Ik zou graag meer motorrijden. In het weekend werk ik aan de verbouwing van een historisch pand.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier