‘MENSEN ERVARING LATEN BELEVEN’
Sinds 1 maart is Alexandre Velleuer CEO van VO Communication, dat is gespecialiseerd in eventcommunicatie. Hij volgt Patrick Parmentier op die VO Group internationaal zal ontwikkelen. Velleuer werkt al sinds 2004 bij VO Communications.
Hij heeft de Duitse nationaliteit, maar is in Frankrijk geboren. Na zijn middelbaar wilde hij ervaring in het buitenland opdoen. Velleuer was aanvankelijk van plan rechten en communicatie te studeren aan een Duitse universiteit. “Maar een headhunter zei dat de universiteiten in België ook goed waren”, aldus Velleuer. In 1998 koos hij voor UCL in Louvain-la-Neuve. In zijn laatste jaar deed hij drie stages: bij IBM, bij VO Communication en bij een lobbyfirma gespecialiseerd in contacten met de Europese Unie. “Het werd me toen duidelijk dat het werk bij een bedrijf als VO het beste aansloot bij wat ik wilde. Michel Culot (samen met Patrick Parmentier de oprichter van VO, nvdr) contacteerde me toen ik stage liep bij het lobbybureau. In mei 2004 ben ik bij VO Communications gestart.” Velleuer begon er als account executive, werd daarna project developer, project leader en client services director.
Wat trekt hem aan in de evenementencommunicatie en -organisatie? “Ik moet mensen een ervaring laten beleven, een spektakel, maar ze moeten zich ook het merk waarvoor het evenement is opgezet blijven herinneren. Het is de combinatie van strategie en communicatie”, zegt Alexandre Velleuer.
Hij wijst erop dat de wereld almaar meer digitaliseert en dat er met virtuele realiteit meer digitale ervaringen komen. “Dat zal veel veranderen in de sector, maar er moet een balans zijn met het menselijke.” De uitdaging voor evenementenbureaus als VO Communication is volgens hem toegevoegde waarde te blijven bieden. “Er staat druk op de prijzen. Als je alleen een basisservice biedt, dan voeg je niets toe. Met een strategische aanpak kun je het verschil maken. Het is niet alleen doen, maar ook denken.”
AVP
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier