Libido in een blikje
De markt van de frisdranken wordt overspoeld met energiedrankjes. Is er
dan nog wel plaats voor een nieuw merk? Zolang er mannen en vrouwen bestaan wel, vond Catherine Morel en ze lanceerde Kizz-Me, een drankje gebaseerd op een oud afrodisiacum.
Zelfs in de oudheid kenden ze hem al: de zallouhwortel. De kleine struik groeit boven de 2000 meter in het Haramoungebergte in Zuid-Libanon. Hij is familie van de peterselie, maar veel belangrijker: sinds mensenheugenis wordt hij gebruikt als afrodisiacum. De Amerikaanse gewezen vastgoedmagnaat Travis Hammond kwam op het idee om deze libidoverhogende wortel in een energiedrankje te mixen, een Duits bedrijf bracht het op smaak met thee- en colaextracten, een Brits bedrijf bottelt het en een Gents bedrijf zorgt nu voor de distributie in de Benelux. De naam van het nieuwe liefdesdrankje klinkt uitnodigend: Kizz-Me.
“Kizz-Me bevat geen artificiële smaken en additieven en zit vol natuurlijke producten. De colanoot ligt in de lijn van de ginsengwortel, de groene theeblaadjes produceren natuurlijke cafeïne en de zallouhwortel verhoogt het libido,” doceert Catherine Morel. “Onze belangrijkste concurrent Red Bull is in verschillende landen niet meer toegelaten. Wij willen die leemte opvullen met ons gezonde alternatief.”
Twee vertegenwoordigers bewerken nu de horeca, maar Morel wil het drankje breder verspreiden. “We hebben contacten met de grootdistributie, onder meer met Sügro, een van de belangrijkste afnemers van Red Bull. Ze willen Kizz-Me ernaast zetten. We verwachten daar een omzet van 150.000 blikjes in het eerste jaar. En er zijn ook toevallige kansen. Zo stonden we onlangs op de eroticabeurs in Brussel. We ontmoetten er de eigenaar van 270 seksshops in Europa; hij wil Kizz-Me in zijn winkels.”
Morel mikt niet alleen op de Benelux. Ook in Frankrijk, Schotland, Engeland en Spanje wordt het drankje sinds kort verdeeld. Voorts lopen er onderhandelingen met Turkije en Marokko en andere landen zullen snel volgen. “Onlangs hebben vijf Aziatische landen toegezegd om het product te verdelen, zodat wij op een korte termijn wereldwijd een begrip kunnen worden.”
De doelgroep begint bij vijftienjarigen en wordt aangesproken via fuiven, in discotheken en tijdens een zomertoernee aan zee. Morel: “We hebben al een samenwerking met Top Radio en in de zomer volgt eventueel Q-Music.”
Hans Tytgat
“Red Bull is in verschillende landen niet meer toegelaten. Wij willen die leemte opvullen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier