LEGAAL KOPIËREN EN PLAKKEN
Na een loopbaan als accountmanager bij bedrijven als Kluwer en Securex startte Filip Verhelst in 2016 zijn eigen bedrijf. “Ik zag dat klanten niet altijd tevreden waren van de service en de producten van Kluwer”, zegt Verhelst. “Er lag een markt open.”
Met zijn webshop CoreContent biedt Filip Verhelst (38) toegankelijke teksten aan die boekhouders en accountancykantoren kunnen overnemen op hun website. Met die legale manier van kopiëren en plakken kunnen ze hun klanten informeren over nieuwe wetgeving, over hoe ze gezonder een bedrijf runnen, facturen stipter laten betalen, enzovoort. “Contentmarketing maakt opgang bij de financiele bureaus”, zegt Verhelst. “Op elk event voor boekhouders zijn er workshops over hoe ze via content hoger scoren bij Google en meer service bieden aan hun klanten. Daar duiken twee problemen op. Ook een accountant heeft maar 24 uur per dag ter beschikking en het is niet iedereen gegeven de complexe wetgeving samen te vatten in een korte tekst die ook leken kunnen begrijpen.”
Veertien boekhoud- en accountancykantoren nemen teksten over van CoreContent. Wat heeft een bureau nodig om met één druk op de knop nieuwe teksten op zijn site te plaatsen? “Een abonnement van 160 euro per maand en een integratie tussen ons platform en de eigen website.” Dat die bureaus dezelfde teksten plaatsen, is volgens Verhelst geen probleem omdat ze hoofdzakelijk voor hun eigen klanten bedoeld zijn. Verhelst creeert zelf inhoudelijk materiaal, maar hij werkt ook samen met partijen die al veel informatie delen, zoals Graydon en SD Worx. Zijn klanten krijgen ook toegang tot hun teksten. “Ik krijg positieve signalen van beroepsverenigingen”, zegt Verhelst. “Alle lichten staan op groen. Enkel wanneer we niet snel genoeg groeien, duiken er problemen op.”
ROEL VAN ESPEN
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier