‘Inzetten op beleving’
WIE
Jan Stevens (51)
IS
Manager motorcycle division Benelux Honda Motor Europe
WAS
Tot maart was Jan Stevens senior manager bij Honda Access Europe, het onderdeel van Honda dat accessoires aanbiedt voor twee- en vierwielers. Stevens begon in 1998 bij Honda als accountmanager en bekleedde daarna managementfuncties in de verkoop- en de supplychaindivisie. Maar na bijna 22 jaar wilde hij iets anders. “Dat is het mooie van Honda. Er zijn altijd kansen als je wilt veranderen”, zegt Stevens. “Ik wilde dichter bij de markt staan en in een internationale functie werken. De positie van manager motorcycle division Benelux kwam vrij en ik kreeg de vraag of ik daar interesse voor had.”
Jan Stevens studeerde marketing aan de Karel de Grote Hogeschool. “Het commerciële lag me wel. Niet zozeer het verkopen op zich, maar waarom mensen iets kopen, interesseerde me.” Na zijn legerdienst begon hij zijn loopbaan bij Kredietbank (nu KBC). Stevens zat in de vliegende ploeg, die moest bijspringen waar personeel te kort was. “Dat was niets voor mij. Ik kreeg het aanbod om de export van een groothandel in verlichting op te nemen. Dat heb ik vijf jaar gedaan. Intussen deed ik in avondschool handelswetenschappen.” Stevens ambieerde een nog internationalere functie en vond die bij Honda Access Europe.
WIL
“Mogen bouwen aan dit merk, is een droomjob”, aldus Stevens. Honda is in Europa het nummer één en staat in ons land steevast in de top drie. In de vorige eeuw was Honda veruit de marktleider. De ambitie is opnieuw de toppositie in de Benelux in te nemen. Dat moet het merk doen met de focus op klantenbeleving, zegt Stevens. “Alle klanten willen we tot de familie laten behoren. En dat lukt alleen samen met de dealers.”
VRIJE TIJD
Koken en lezen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier