Hondenkoekjes van eigen deeg
Een flinke hond verdient een gezond koekje. Bij GOOD !D in Brecht rollen ongeveer 2,5 miljoen beloningskoekjes per dag van de band.
specialist in dierensnacks
Er huppelt een puppy rond ten huize Goossens. “Het is mijn eerste hond. Eindelijk kan ik mijn producten thuis uittesten”, lacht Manuel Goossens (36). Hij richtte in 2002 GOOD !D op, dat uitgroeide tot een specialist in snacks voor dieren. Zijn eerste stappen in de dierenvoedingssector deed hij al toen hij twaalf jaar was. Op zijn vijftiende vond hij een automatisch voederbakje uit. De dierenspeciaalzaak Tom & Co werd zijn eerste klant.
GOOD !D maakt koekjes voor honden en katten voor huismerken van supermarkten, groothandels en dierenspeciaalzaken. In 2006 lanceerde GOOD !D het merk hupple, dat intussen in zeventien landen wordt verdeeld. Het was wel wachten tot in 2013 eer GOOD !D met een eigen productielijn startte.
Een nieuwe mijlpaal bereikte het bedrijf in 2016, toen het productieproces het IFS-certificaat (International Food Standard) kreeg. “Dat is de hoogste kwaliteitsstandaard in onze sector”, stelt Goossens. “Voor dierenvoeding is het er misschien zelfs een beetje over. De supermarkten catalogeren onze producten als voeding, waardoor we ook aan die hoge eisen moeten voldoen. Voor onze export was het een zegen, want een IFS-certificaat opent veel deuren.”
Nog in 2016 startte GOOD !D met pharma.pet, een lijn met voedingssupplementen en vitamines voor honden. Manuel Goossens stond ook aan de wieg van een handelsprotocol tussen België en China voor huisdierenvoeding. Sinds eind vorig jaar mag GOOD !D exporteren naar China. Bij GOOD !D werken zeventien mensen. In 2019 boekte het 250.416 euro bedrijfswinst.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier