‘Goed beseffen wat we níét willen doen’
WIE
Peter Van Rooy (50)
IS
CEO Trouilliez Interieur
WAS
Peter Van Rooy heeft er een lange carrière in de wereld van financiële outsourcing op zitten. Met een diploma accountancy en fiscaliteit aan de Karel de Grote Hogeschool op zak was hij aan de slag bij Moores Rowland, Deloitte en Arthur Andersen. Met twee collega’s van Arthur Andersen stapte hij over naar Fagro, een dochter van de Franse dienstengroep Altran.
Toen het Franse moederhuis in zwaar weer kwam, kochten de drie de Belgische activiteiten, die ze onderbrachten in het door hen opgerichte Handson & Partners, dat ze uitbouwden tot een bedrijf met tachtig medewerkers, vier vestigingen en 9 miljoen euro omzet. Handson werd in 2016 overgenomen door de consultant PwC. Van Rooy bleef aan boord tot december 2019. Hij maakte gebruik van de coronapandemie om overnamedossiers te bekijken, tot hij begin dit jaar besloot het interieurbedrijf Trouilliez te kopen.
WIL
Trouilliez is een familiebedrijf met drie installatieploegen en vijftien mensen op de loonlijst. Het levert maatwerkkeukens en -meubelen. “Ik wil meer structuur in het bedrijf brengen, met nog meer aandacht voor kwaliteit en een goed besef van wat we níét willen doen”, zegt Trouilliez.
“Er is een markt voor bedrijven als het onze, tussen luxemerken als Obumex en Bulthaup, en volumespelers als Dovy en Ixina”, zegt Van Rooy. “Ons doelpubliek zijn meerwaardezoekers, die geen standaardkeuken willen. We zijn een dienstenbedrijf dat het moet hebben van de connectie met de klant. Door corona zijn veel mensen echt in hun huis gaan leven en waarderen ze kwaliteit nog meer.”
“Over vijf tot zeven jaar wil ik 20 tot 25 mensen in dienst hebben. Tegen dan wil ik het bedrijf hebben klaargestoomd voor een opvolger. Een mooi bedrijf moet worden voortgezet.”
VRIJE TIJD
Golfen, reizen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier