Geïntegreerde communicatieaanpak
WIE
Erik Lenaers (37)
WORDT
Director Integrated Media Strategy bij Weber Shandwick
WAS
“Na mijn studie communicatiemanagement kwam ik via enkele omzwervingen bij MindShake PR terecht, stapte over naar FINN PR, keerde kort terug naar MindShake PR om in 2014 bij het pr-kantoor Weber Shandwick aan te komen. Zonder twijfel een hoogtepunt van het voorbije jaar was toen we door The Holmes Report werden geroemd als Benelux Agency of the Year.”
WIL
“Je kunt mijn functie niet loskoppelen van de manier waarop ons kantoor functioneert. Onze holistische aanpak maakt ons apart. Wij werken voor klanten in tal van sectoren aan geïntegreerde campagnes. In België heeft Weber Shandwick een beetje een speciaal statuut, aangezien er heel wat internationaal werk gebeurt, we onze expertise richten op de Europese instellingen en daarnaast ook een team hebben dat zich enkel toelegt op de Belgische markt.
“Sinds mijn komst bij het agentschap ben ik verantwoordelijk voor de activiteiten op de Belgische markt. Die verantwoordelijkheid behoud ik in mijn nieuwe functie, alleen kijk ik voortaan ook over de landsgrenzen heen. Samen met de andere kantoren uit het netwerk ontwikkelen we een geïntegreerde communicatiestrategie die de traditionele silo’s overstijgt. Ik geloof ook sterk in een geïntegreerde communicatieaanpak. Vroeger was het erg moeilijk de impact van communicatie op de business te meten. Nu kun je dankzij de digitale verschuiving en de sociale media duidelijk nagaan wat de impact is, of er gedragsverandering opduikt, enzovoort. Dat betekent dat we meer moeten inzetten op kennis en innovatie. Daar wil ik mijn schouders onder zetten.”
VRIJE TIJD
“Ik geef regelmatig danslessen en -workshops, muziek, vintage mode en whisky.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier