Events op zijn Gents

Het eventbureau Bevas coördineert Gent Hangt.

“Gent Hangt is een schitterende opdracht. Het klikte meteen met initiatiefnemer Jos De Troyer. Bovendien ben ik blij iets voor mijn stad te kunnen doen,” vertelt geboren en getogen Gentenaar Patrick Vermaerke, sinds een vijftal jaar enige zaakvoerder van Bevas.

Bevas bedenkt en coördineert diverse evenementen in opdracht van bedrijven, overheden en de media. “Voor ondernemingen organiseren we incentive-dagen, bedrijfs- en personeelsfeesten. Dat laatste gaan we nu ook doen in naam van Radio Donna, onder de vlag Donna’s Company. Andere voorbeelden zijn de opening van de kantoren van Frans Maas in Puurs of de dealerdagen van Sony Belgium. Maar ook voor de overheid regelen we evenementen. Zo coördineerden wij, op vraag van het gemeentebestuur, de sportieve gezinsdag van Maldegem. Dat was een evenement met meer dan 12.000 deelnemers.

Vermaerke zit nu al tien jaar in de mediasector. Hij verdiende zijn eerste strepen bij VTM, waar hij de eerste Levenslijn-actie hielp organiseren. Daarna werkte Vermaerke voor Radio Contact en het lokale radio-circuit. Televisie en radio zijn dan ook niet veraf. “We organiseren de Flikkendag voor TV1 en een event rond het Muzikale Gevoel van VTM. Tijdens de zomer doen we bijna uitsluitend promotie-acties aan de kust, zowel voor Canal+, VTM als VRT.”

Bevas heeft vijf mensen vast in dienst, de rest gebeurt in onderaanneming. Vermaerke: “Wij zijn een eventbureau op provincieniveau, maar onze actieradius is Vlaanderen en Brussel. Daarom verhuizen we eind dit jaar naar eigen, nieuwe kantoren in Lochristi.”

Het op poten zetten van Gent Hangt was een heus huzarenstukje. Vermaerke: “Het eerste contact van Bevas met Jos De Troyer was pas op 3 januari. Op drie maanden tijd hebben we de hele klus moeten klaren. In februari werden de administratieve en de bouwtechnische dossiers aangepakt, zoals het onderhandelen van de onderaannemingscontracten en het aanvragen van de bouwvergunningen. We zijn erin geslaagd die vergunningen binnen de maand in orde te krijgen. Daarna is er overleg gepleegd met de lokale middenstand en is de promotiecampagne gestart. Eind maart is dan de eigenlijke bouw van de constructie aangevat. Nu zetten we de animatie op touw die we zullen voeren rond de diverse evenementen in Gent (Floraliën, Gentse Feesten, Keizer Karel…) en voeren we besprekingen met onder meer de ticketing (het Mechelse Checkpoint Systems), de brouwerijen, de catering en de containerdienst.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content