Evenementen Camelions
Voor studenten
Eind mei werd het straatbeeld opgefleurd met blauw en geel, de kleuren van Camel-sigaretten : de bushokjes waren getooid met vijf verschillende affiches voor Camel Planet. In de tijdschriften verschenen telkens vijf advertenties met dezelfde beelden, op vijf rechterpagina’s achter elkaar. In de horeca doken postkaarten op van Camel Planet, in de bioskopen draait een filmpje over Camel Planet.
Wat is Camel Planet ? Het gaat om evenementen die opgezet worden door The Times (ook uitgever van het blad Studentikoos) en waarvoor RJ Reynolds, de maker van Camel-sigaretten, als sponsor werd aangezocht.
Jean-Pierre Aerts, marketing manager bij RJ Reynolds : “Zes maanden geleden werden we door The Times gekontakteerd. Men wilde speciale koncerten organizeren, met een rockgroep die gevormd zou worden door studenten en gecoacht door professionals. “
De naam van de groep is The Camelions : een duidelijke verwijzing naar het merk Camel, maar ook naar het woord kameleon. Op een gegeven ogenblik houdt elke student immers op student te zijn en kan dan niet meer in de groep blijven. Er komen dus telkens nieuwe leden, zodat de rockgroep voortdurend van samenstelling verandert.
“Ik vond het een goed idee dat ondersteund moest worden, ” zegt Aerts. “Bovendien heeft The Times alles heel serieus aangepakt. ” De Camelions draaien niet zonder sukses : er is al een tiental koncerten geweest, samen goed voor zowat 30.000 bezoekers. De naam Camel Planet wordt gebruikt als “paraplu” voor alle aktiviteiten rond de Camelions.
De campagne die de bushokjes sierde en in de tijdschriften verscheen, is gemaakt door The Times. Camel neemt een deel van de kosten op zich. De aktiviteiten zijn vooral gericht op de studentendoelgroep. Voor de uitvoering van die campagne werkt The Times met reklamebureau McCann-Erickson, dat al verschillende jaren de reklame voor Camel verzorgt.
Samen met dat bureau is RJ Reynolds momenteel ook bezig aan een nieuwe campagne voor de Camel-sigaretten. Daar wordt inmiddels de laatste hand aan gelegd ; in de loop van de komende weken zouden de dingen zichtbaar moeten worden.
Bestaat er geen gevaar voor verwarring, als er vrij kort na elkaar twee campagnes gevoerd worden met het merk Camel ? Jean-Pierre Aerts vindt van niet : bij Camel Planet gaat het duidelijk om evenementen, terwijl in de uitingen voor het merk Camel de sigaret te zien zal zijn.
TOBACCO DIRECT Direkte verkoop van merksigaretten met een stevige korting.
DE CAMPAGNE VOOR CAMEL PLANET Een naam die fungeert als een “paraplu” voor alle aktiviteiten rond destudenten-rockgroep The Camelions.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier