Ervaring even belangrijk als het product voor BMW

© BMW AG / Daniel Kraus
BMW
Advertorial

Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

16 november 2017, 12:05 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 08:01

In 2016 vierde BMW haar honderdste verjaardag met de voorstelling van haar VISION NEXT 100 voertuigen. BMW, MINI, Rolls-Royce en BMW Motorrad geven daarin elk hun eigen visie op de toekomst. En in die toekomst staat de ervaring even centraal als het product, stelt Christophe Weerts, Corporate Communications Manager bij BMW.

Hoe ziet de toekomst eruit voor BMW?

“In 2016 vierde BMW haar honderdste verjaardag met de voorstelling van haar VISION NEXT 100 voertuigen. BMW, MINI, Rolls-Royce en BMW Motorrad geven daarin elk hun eigen visie op de toekomst. In deze toekomst zijn gebruiker en wagen meer dan ooit verbonden met elkaar. BMW heeft in haar honderdjarig bestaan nooit stilgestaan. Vorig jaar nog werd onze langetermijnstrategie volledig herzien en afgestemd op de huidige situatie. Duurzame premiummobiliteit, emotionele producten en innovatieve dienstverlening staan hierbij centraal.”

Geldt dat ook voor de fleetmarkt?

“Absoluut. BMW is nummer één in België wat betreft het aantal fleetinschrijvingen in het premiumsegment. Dat heeft te maken met de kwaliteiten van het merk, met name zuinigheid, rijdynamiek, design en betrouwbaarheid, maar evenzeer met het feit dat BMW bedrijven de mogelijkheid biedt een brede vloot aan hun medewerkers aan te bieden.”

Daarnaast focust BMW ook op innovatieve dienstverlening. Waarom?

“Veranderende tijden vragen een andere relatie met de klant. Vandaag is dienstverlening even belangrijk als het product. Vandaar onze aandacht voor zaken als de BMW Connected app. De bestuurder kan daarmee afspraken uit zijn agenda meteen doorsturen naar het navigatiesysteem in zijn wagen. De technologie zorgt er dan voor dat hij een seintje krijgt wanneer hij moet vertrekken om op tijd aan te komen. Via de remote 3D view kan hij zelfs vanop honderden kilometers afstand zien wat er in de onmiddellijke omgeving van zijn wagen gebeurt. Ik stel vast dat klanten steeds meer kiezen voor premiumproducten en dat veronderstelt ook een pakket aan premiumservices rond de wagen.”

Ervaring even belangrijk als het product voor BMW