‘Elektrische mobiliteit doen doorbreken’

© GF

WIE

Bart Massin (37)

WORDT

Expert elektrische mobiliteit voor LeasePlan

WAS

“Als jonge ingenieur ben ik gestart in de energiewereld, eerst bij Fluxys en later bij Engie”, legt Bart Massin uit. “Ik bouwde er ervaring in zowel de gas- als de elektriciteitsmarkt op. Die gaat van het operationele tot de onderhandeling van contracten. Gezien de politieke invloed in de energiemarkt heb ik me toegespitst op regulator-activiteiten. Ik groeide door tot hoofd van het departement regulatory affairs van Engie Belux. Ik heb mee de basis gelegd van de energiemarkt 2.0, waar de productie niet langer de consumptie volgt, maar de consumptie de hernieuwbare-energieproductie. Ik bouwde ook Stroohm uit, mijn eigen ondernemingen die andere bedrijven helpt elektrische wagens in hun wagenvloot te introduceren met een 360 gradenondersteuning. Die expertise is ook nuttig voor wie de uitdagingen van elektrische mobiliteit wil begrijpen en de koppeling wil maken met de nieuwe energiemarkt. Dat is uitgemond in deze samenwerking tussen Stroohm en LeasePlan.”

WIL

“De energie- en de automobielsector zullen in een enorm tempo versmelten tot één markt”, licht Massin toe. “De auto wordt een plaats voor energie-opslag, en zal zowel voor transport als thuis worden gebruikt als voor energie-oplossing. Door de kernuitstap zal de Belgische productie met een derde dalen, terwijl elektrisch rijden net de vraag voedt. Beide zijn mogelijk, maar er is expertise in beide sectoren voor nodig. Door een structureel partnerschap met LeasePlan aan te gaan, kunnen we het verschil maken. We kunnen bij onze klanten slimme laadpalen, batterijen en zonnepanelen maximaal op elkaar laten inspelen. De sector van elektrische mobiliteit wordt voor 99 procent verkocht door mensen die niet eens zelf elektrisch rijden. Daar brengen we verandering in.”

WAT IN VRIJE TIJD

Gezin, en bestuurslid bij Jong Voka Antwerpen-Waasland

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content