‘Een sterk merk bouwen’
WIE
Marie-Noëlle De Greef (50)
WORDT
Head of communications & brand experience bij ING België en Nederland.
WAS
Marie-Noëlle De Greef werkt al sinds 1999 bij ING België en was er sinds 2013 head of marketing campaigns & communication. Na haar studie handelswetenschappen aan het ICHEC startte ze in 1991 als projectmanager bij het World Trade Center Institute in Verenigde Staten ter ondersteuning van de Amerikaanse export naar Koeweit. Van 1991 tot en met 1993 was ze information & sales manager bij Miramat en van 1994 tot in 1999 bij het EBN European Business & Innovation Centres Network.
Stilaan wilde ze een baan waarvoor ze niet elke week naar het buitenland moest. “Mensen rond mij zeiden dat ik een perfect profiel had om bij ING te werken. Ik had er zelf nooit aan gedacht. Ik ging erheen met het idee dat ik er iets kon leren en ben er gebleven. ING heeft me de kans gegeven diverse functies op te nemen. Zo heb ik geleerd een uitdaging uit verschillende invalshoeken te analyseren en creatief te benaderen.”
WIL
Haar nieuwe baan bestaat uit interne en externe communicatie over het merk ING in Nederland en België. Volgens De Greef wordt al enkele jaren gewerkt op basis van één strategie voor beide landen. “Ze hebben een verschillende cultuur en marktdynamiek, maar ik zie de samenwerking tussen Nederland en België als een kans. Samen kunnen we veel meer bereiken. Er is al veel werk gedaan om naar een sterk merk te gaan. Daar streven we nu ook met onze producten en onze service naar.” Maar voor de communicatie betekent dat niet dat alles samen wordt gedaan. De Greef: “Alleen als het nuttig en relevant is en het een toegevoegde waarde heeft.”
VRIJE TIJD
“Ik ontdek graag nieuwe landen, culturen, architectuur, tentoonstellingen en restaurants. En qualitytime met mijn kinderen en mijn man is heel belangrijk.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier