‘Een merk maken dat zich onderscheidt’
WIE
Inge Ampe (47)
WAS
25 jaar aan de slag in uiteenlopende commerciële functies bij ING.
Tot voor kort was ze bij ING hoofd van de divisie Daily Banking Services en dat zowel voor België en als voor Nederland. In die functie stuurde ze zo’n 400 business- en IT-medewerkers aan. Daarvoor was ze onder andere verantwoordelijk voor marketing, customer intelligence en productmanagement lending.
WORDT
Vanaf 1 oktober bestuurder en lid van de directiecomités van Argenta Spaarbank en Argenta Assuranties.
Zij wordt als chief commercial officer (COO) verantwoordelijk voor de aansturing van de commerciële directies distributie, distributieondersteuning, productmanagement en marketing & digitaal.
WIL
“Gebruikmaken van de troeven die de bank al vele jaren heeft, om van Argenta een merk te maken dat zich onderscheidt in de bankenwereld door een no-nonsensestijl gestoeld op advies en eenvoud. “In de eerste plaats heeft Argenta een zeer loyaal klantenbestand. Dat is het fundament van de bank. Daarnaast is er het uitgebreide kantorennet. Dat zal zich verder professionaliseren en via de adviesfunctie de loyaliteit van de Argenta-klanten versterken.
“De centrale functies moeten zich volop kunnen toeleggen op de versterking van het commerciële beleid, enerzijds via een coherente branding en marketing, en anderzijds via een doordachte product- en kanaalstrategie. De combinatie van advies op maat en een eenvoudige digitale ondersteuning wordt een cruciale factor in het businessmodel van Argenta.”
VRIJE TIJD
Citytrips, muziek, festivals, lekker eten, supporteren voor Club Brugge, jogging, fitness.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier