‘Een bedrijfscultuur waar iedereen samenwerkt’

WIE

An Vermeulen (44)

WORDT

Hoofd bottelarijen, distributie en verkooporganisatie Coca-Cola European Partners Belux

WAS

Na haar studie bio-ingenieur trok An Vermeulen als stagiair naar Coca-Cola in Parijs. Daar bleef ze de voorbije twintig jaar werken, in diverse functies. “Coca-Cola is een heel internationaal en tegelijk een sterk lokaal bedrijf. Met een netwerk van internationale experts, maar waar de zaken ook altijd heel lokaal, in elk land, worden aangepast. Bij Coca-Cola worden samenwerking en creativiteit heel sterk aangemoedigd.”

An Vermeulen werkte voor de drankenproducent afwisselend in België, Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland. Vanaf 2012 leidde ze verkoopploegen in België, en vanaf 2016 in Groot-Brittannië. “In België stuurde ik 600 mensen aan, in Groot-Brittannië 900 mensen. Die moet je richting geven en motiveren. Het is belangrijk dat mensen zich kunnen ontplooien en innovatief en creatief zijn. Daar heb ik altijd over gewaakt.” De verkopers gaan zowel naar winkels, horecazaken, bedrijven als naar festivals. In België gaat het om 100.000 verkooppunten, in Groot-Brittannië 400.000.

In 2016, in volle brexit-periode, werkte An Vermeulen in Groot-Brittannië. “Daar kan ik uren over vertellen. Het was een heel intense en boeiende periode, die ik volop heb meegemaakt. Engelsen zijn heel open mensen, met een heel sterke debatcultuur.”

WIL

Voortaan stuurt An Vermeulen drie bottelarijen in België (Antwerpen, Chaudfontaine en Gent) en de distributie en de verkoop aan. Daarbij leidt ze 2200 werknemers. “Ik kan de ervaring van diverse afdelingen en landen meebrengen. Coca-Cola heeft een bedrijfscultuur waar iedereen samenwerkt.”

VRIJE TIJD

Twee kinderen (5 en 10 jaar), renovatie van een kapel uit 1640.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content