‘Dit voelt een beetje als thuiskomen’
WIE
Filip Rylant (53)
IS
Woordvoerder van Traxio
WAS
“Ik zette mijn eerste stappen als risicobeheerder bij een bank, waarna ik journalist werd. Ik schreef vooral over motoren, auto’s en andere technische onderwerpen, wat terugkomt in mijn nieuwe functie. In de periode daarna heb ik de public relations en de marketing voor verschillende bedrijven en organisaties voor mijn rekening genomen: Nissan, Mazda, het Rode Kruis en KPMG. Het leverde soms een sterk contrast op tussen de luxueuze auto- en motorpersreizen en de schrijnende maar relevante reizen door Afrika voor Music for Life, waarvan ik een van de drijvende krachten was.”
WIL
“Traxio vertegenwoordigt verschillende sectoren, van auto’s en banden over motoren tot fietsen, benzinestations en voertuigen voor burgerlijke bouwkunde. Samen zijn dat 10.000 bedrijven, goed voor om en bij 100.000 werknemers. Dat heeft een impact op de manier waarop ik mijn taak van woordvoerder uitoefen. Dat brede spectrum spreekt me erg aan. Deze functie voelt een beetje als thuiskomen. Ik kan me bezighouden met sectoren waarin ik vroeger al actief was en die ik nog altijd koester. Die sectoren hebben een directe impact op ons leven en een grote maatschappelijke relevantie. Jammer genoeg komen ze te weinig aan bod en daar wil ik iets aan veranderen. Het is mijn betrachting de grote groep leden van Traxio de media-aandacht te bezorgen die ze verdienen. Met de coronacrisis was de start alvast heel intens. Tegelijkertijd was het ook een enorme uitdaging. Want enerzijds hebben we geprobeerd de stem van Traxio te laten horen, maar tegelijk ging ook heel wat aandacht naar het steunen en informeren van onze leden. Met dank aan het Traxio-team dat zich daarvoor 24 uur per dag en zeven dagen per week heeft ingezet.”
VRIJE TIJD
“Auto- en motorrijden, wandelen, muziek en golf.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier