‘Dichter bij de mensen komen’
WIE
Katiba Toualla (40)
IS
Marketingmanager bij het cyberbeveilingsbedrijf Orange Cyberdefense
WAS
Katiba Toualla studeerde bedrijfsmanagement en marketing aan de Hogeschool Antwerpen. Na haar studie begon ze in 2004 haar carrière op de klantendienst van Electrabel-Suez (Engie). “Ik leerde er het belang van luisteren naar de klant.” Na vier jaar stapte ze over naar b2b-marketingafdeling van het farmabedrijf Johnson & Johnson. Toen die afdeling vier jaar later verhuisde naar het Duitse Neuss, koos Toualla ervoor niet mee te gaan. Ze bleef anderhalf jaar thuis om voor haar dochter te zorgen. In 2013 trad ze als marketingcoördinator in dienst bij SecureLink België. In 2019 nam Orange Cyberdefense (een onderdeel van Orange Group) SecureLink België over. In juli werd Katiba Toualla de marketingmanager van het bedrijf.
WIL
Door de overname kwam Katiba Toualla van een nationale in een internationale organisatie terecht. Voor haar is het zaak de balans te vinden tussen de internationale marketingaanpak en de lokale insteek. “Een deel van de marketingactiviteiten is overgenomen door de groep, maar elk land heeft een lokaal marketingteam. Dat geeft ons de ruimte om lokaal dichter bij de mensen te komen.”
De naam SecureLink verdween dit jaar. Orange Cyberdefense richt zich in ons land op de grote bedrijven. Door de coronapandemie werd het lanceringsevenement geannuleerd en de marketingcampagnes uitgesteld. De crisis heeft wel de digitale transformatie in een stroomversnelling gebracht. Die is in veel bedrijven in twee maanden doorgevoerd. Het toegenomen thuiswerk vereist ook een veilig dataverkeer, wat positief is voor Orange Cyberdefense. “Het is onze plicht een adviserende, helpende rol te spelen.”
VRIJE TIJD
Gezin, boksen, lezen en connecteren met mensen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier