De supercommunicator van Procter & Gamble
Na twintig jaar trouwe dienst bij Procter & Gamble voert Erik Jonnaert nu het bevel over 180 communicatiemedewerkers.
Headhunters zijn bij Procter & Gamble aan het verkeerde adres,” beweert Erik Jonnaert. “Directiefuncties worden bij ons steevast ingevuld door eigen mensen, die stapje voor stapje de bedrijfsladder zijn opgeklommen.” De geboren Bruggeling kan het weten, want eerder deze maand zag hij zijn getrouwheid aan het Amerikaanse merkenbedrijf bekroond met een promotie tot general manager external relations West-Europa.
Bijna twintig jaar geleden kwam Erik Jonnaert voor het eerst binnen op de juridische dienst van P&G, de producent van wereldbekende consumentengoederen als Pampers, Dash, Lacoste en Pringles. Voordien had de licentiaat in de Rechten ( Universiteit Gent) al als advocaat gewerkt aan de balie van Gent en Brussel (kantoor De Bandt Van Hecke). In die beginjaren volgde Jonnaert ook een resem postuniversitaire programma’s aan Harvard Law School, Vrije Universiteit Amsterdam, Columbia Law School en Texas University.
Bij P&G was Jonnaert een van de architecten van de ingrijpende reorganisatie in het jaar 2000, waarbij alle functies die het imago van zowel de merken als het bedrijf ondersteunen, in één aparte business unit werden gegroepeerd. “Daarbij denken we onder meer aan public relations, perscontacten en corporate communication,” vertelt Jonnaert. Verspreid over West-Europa telt die organisatie 180 werknemers.
Naast zijn activiteiten bij P&G is de vader van drie jongens ook een vaak geziene gast in het Brusselse verenigingsleven. Hij is lid van De Warande, bestuurder bij het VEV-comité voor Brussel, voorzitter van het European Center for Public Affairs en voorzitter van de European Consumer Products Coordination Group, een netwerk van Europese federaties van consumentengoederenfabrikanten. Dat hij een boontje heeft voor Amerika mag blijken uit zijn bestuurdersmandaat bij de American Chamber of Commerce.D.V.T.
Erik Jonnaert (47).
Is: general manager external relations West-Europa bij Procter & Gamble.
Vrije tijd: gezin, wandelen, reizen, lezen.
D.V.T
“Directiefuncties worden bij P&G altijd ingevuld door interne mensen die de ladder zijn opgeklommen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier