De nieuwe veldheer van Leonidas
De grootste pralinefabrikant van ons land heeft ambitieuze plannen. Met Dirk Jacxsens trok Leonidas een nieuwe topman aan die zijn sporen in het marketingwereldje verdiende.
De komende weken krijgen de inpaksters van pralinefabrikant Leonidas versterking op hun afdeling. Met witte handschoentjes aan zal Dirk Jacxsens de lekkernijen netjes in de doosjes schikken. De nieuwe gedelegeerd bestuurder staat erop om persoonlijk alle stappen van het productieproces te leren kennen.
Aanvankelijk wees niets erop dat Jacxsens ooit carrière zou maken in de bedrijfswereld. Van opleiding is de geboren Bruggeling namelijk burgerlijk ingenieur architect ( Universiteit Gent) en die job oefende hij ook een vijftal jaar uit. Tot hij een advertentie zag van Scott International Paper, waarin het bedrijf op zoek was naar een marketingsupervisor. “Tijdens het sollicitatiegesprek slaagde ik er niet in om de vier p’s van de marketing correct te benoemen, maar ik werd toch aangenomen,” lacht de Marketeer van het Jaar 1999.
Later stapte hij over naar het reclamebureau Vandekerckhove & Co. , waar hij verantwoordelijk was voor de strategische aspecten. In die periode leerde hij tijdens een opleiding aan de Vlerick Leuven Gent Management SchoolMatthieu Boone van Corona-Lotus (nu Lotus Bakeries) kennen. Die vroeg hem prompt om bij de familiale koekjesbakker de marketingafdeling uit te bouwen, een aanbod dat Jacxsens met beide handen aannam. Na een tussenstapje bij siliconenspecialist Dow Corning trok hij eerder deze maand naar Leonidas. “Ik wou dichter bij de markt zitten, maar ik was vooral gecharmeerd door de uitstraling van het merk Leonidas,” verklaart hij zijn recentste carrièrestap. Ook een Belgische reflex speelde daarbij een rol en dat mag geen verrassing heten: de vader van twee tieners werd geboren op 21 juli.
In zijn vrije tijd is Jacxsens een bezige bij. Op sportief vlak gaat hij tweemaal per week lopen en als het weer het toelaat haalt hij zijn BMW Roadster 1150 van stal. Wekelijks koopt hij minimaal twee boeken en hij is ook een gepassioneerde amateur-kok die in de leer gaat bij de grote chefs.
Dirk Jacxsens (47).
Is: gedelegeerd bestuurder
van Leonidas.
Vrije tijd: lopen, skiën, tennis, motor-rijden, koken, fotografie, lezen.
D.V.T.
Dirk Jacxsens werd in 1999 verkozen tot ‘Marketeer van het Jaar’.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier