DE DYNAMISCHE DOCHTERS
Onder de groep De Beukelaar staan tot nader order twee poten. Naast de media-activiteiten, ondergebracht in Th!nk Media, is er een kleine vastgoedpoot ( DB Invest), die momenteel onder meer werkt aan de ontwikkeling van 13.000 vierkante meter kantoren op de vroegere site van schoonmaakmiddelenproducent Ça va seul in Vilvoorde.
Business Panel beheert in België zowat 1500 reclameborden van twintig vierkante meter, een vijfde van het totaal. BP is daarmee goed voor 6% van de markt van buitenreclame, ruim achter de More-groep ( More O’Feral, Viamedia) en Belgoposter. De markt is gesatureerd, de overnamemogelijkheden beperkt. Een nieuwe trend is netwerking: verhuur van groepen borden in plaats van bord per bord.
Advertising Media Trading (AMT) is sinds 1993 de moederholding van Streep, de reclameregie die advertenties zoekt voor de wachthokjes en de 2500 bussen en trams van De Lijn. Die markt is sindsdien geëxpandeerd, onder andere door de introductie van affiches van twee vierkante meter.
Falcom produceert de software waarmee reizigers op een LCD-scherm informatie krijgen voorgeschoteld: reisgegevens, nieuwsitems, reclame. Op 17 oktober werd het project voorgesteld in Gent, onder de naam Tram Vision. Falcom fungeert als content manager: het updatet via digital audio broadcasting (DAB) de informatie in real time.
Imagination in Motion is de oudste participatie. Het is het bedrijfje van de drie broers Rudy, Marc en Eric Verbeeck en hun vriend Kim Goossens. Het ontwikkelt via computeranimatie reclamespots voor bioscoop en televisie, bedrijfsfilms en generieken met speciale effecten.
Bumblebee is een internetmarketeer. Het bedrijf van Danny Bosteels stapt naar klanten met een totaalconcept. In functie van het businessplan wordt een communicatieplan uitgewerkt, inclusief de middelen om dat te realiseren: website, folders, multimedia, affiches enzovoort. Daardoor vervloeien marketing en verkoop in elkaar.
4FM is het radioproject van Jan Caerts, Stefan Ackermans, Wim Weetjens en Dirk Guldemont. Het bedrijf is kandidaat om één van de twee landelijke FM-frequenties binnen te rijven die Vlaams minister van Media Dirk Van Mechelen (VLD) in de lente van volgend jaar toekent. Om het dossier kracht bij te zetten, zendt het station nu al uit op de kabel.
De Vrije Pers ontstond in 1997, bij het opdoeken van het mannenblad De Nieuwe Panorama. De opvolger, P-Magazine, gaat nu wekelijks 70.000 keer over de toonbank. Begin dit jaar sloot hoofdaandeelhouder Wim Merckx een akkoord over de overname van zijn 70%-belang door de Limburgse Concentra-groep ( Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen, Ubizen). Maar hij had buiten de waard gerekend – in dit geval het aandeelhoudersakkoord dat hij met medeoprichters Kris Dekelver en Wim Schamp getekend had. Eind augustus werd het belang overgenomen door Kris Dekelver en doorverkocht aan Groep De Beukelaar.
Begin dit jaar werd het maandblad Ché gelanceerd, dat inmiddels aan 49.700 verkochte exemplaren zit. In september werd de titel Teek overgenomen van The Publishing Company. Midden oktober werd ook het Big Brother-blad gelanceerd, als een tijdelijk broertje.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier