CEO’s 4 Climate wil klimaatbewuste ondernemers verbinden
Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
CEO’s 4 Climate is een netwerk van klimaatbewuste ondernemers. Door in te zetten op duurzame innovaties maken ze het verschil voor het klimaat.
Bedrijven beschikken over de nodige financiële middelen om investering te doen voor hun bedrijf. Voor een echt duurzame toekomst moet ook geïnvesteerd worden in technologieën en innovaties die ook een positieve impact hebben op milieu en klimaat. Met CEO’s 4 Climate willen we hierin de rol van accelerator opnemen om ondernemers te inspireren, informeren en samen te brengen met een netwerk van gelijkgezinde ondernemers.
Op het jaarprogramma van CEO’s 4 Climate staan (onder voorbehoud van de geldende veiligheidsmaatregelen) al 5 Climate Cafés en 5 themasessies ingepland. Tijdens deze climate cafés komen ondernemers in een aangenaam kader samen om hun netwerk uit te breiden met ondernemers die allemaal inzetten op duurzaamheid en worden ze geïnspireerd door een praktijk voorbeeld van een van de partners of leden van het netwerk. Het doel is elkaar te inspireren en nieuwe partnerships tot stand te laten komen waarbij een positieve impact op het klimaat en de leefomgeving van de bedrijven een extra voorwaarde is.
Met de themasessies wordt door experten en academici dieper ingegaan op specifieke thema’s. Begin maart zal het gaan over duurzame mobiliteit. Het vergroenen van het wagenpark tegen 2026 is een van de maatregelen van de regering om de klimaatdoelstellingen te halen. Een combinatie van interessante fiscale voordelen en steeds uitbreidend aanbod aan elektrische wagens biedt heel wat opportuniteiten voor bedrijven. Met onze themasessie gaan we dieper in op het fiscale luik en de voordelen, maar ook over de praktische aanpak voor bedrijven in deze transitie.
Het thema duurzame mobiliteit is echter zo uitgebreid dat we op 25, 26 en 27 juni 2021 een EV drivers event organiseren. Hiermee bieden we ondernemers de kans om kennis te maken met het aanbod elektrische voertuigen (ook fietsen) en de nodige voorzieningen en services die hierbij komen kijken. Tijdens een meet en drive kunnen elektrische voertuigen van de grootste merken zoals Tesla, Polestar, BMW, PSA, Volkswagen, Maxus, … getest worden. Zo wordt niet enkel ingezet op theoretische info maar ook op een exclusieve rijervaring.
Maar ook de jonge generatie heeft heel wat in zijn mars en kan met creatieve en innovatieve ideeën en concepten een wereld van verschil maken, ook voor bedrijven. Daarom wordt in december 2021 een eerste green summit ingepland waarbij jonge ondernemers hun project kunnen pitchen aan ondernemers. Deze ondernemers krijgen er bovendien ook een platform om hun duurzame producten voor te stellen. In plaats van de gebruikelijke eindejaarsoverzichten wordt dit het hoogtepunt van een jaar werken rond duurzaamheid.
Met andere worden er zit heel wat aan te komen voor ondernemers die in 2021 willen inzetten op duurzaamheid en milieu- en klimaatvriendelijke innovaties.