CEO Wim De Veirman: 2 voordelen van internationaal denken
The Cookware Company verkoopt zijn pannen met een veilig keramisch antikleeflaagje in 106 landen, waarbij de VS, Japan en Turkije de grootste markten zijn. Het bedrijf heeft 3000 medewerkers, waarvan 2700 in de productievestigingen in China en Zuid-Korea. CEO Wim De Veirman raadt ondernemers aan zo internationaal mogelijk te denken.
U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
Internationaliseren zorgt voor stabiliteit. “Onze omzet in Griekenland, Spanje en Portugal was gedecimeerd. Spanje leeft nu weer op, Griekenland een klein beetje. Als je internationaal verkoopt heb je verschillen tussen wisselkoersen en diverse economische situaties. Honderd procent internationaal gaan is onvermijdelijk om stabiliteit te creëren. Wanneer het in de ene markt minder gaat, wordt dat gecompenseerd door andere.”
Ga naar China en India. “Hoe kun je een bedrijf leiden als je niet weet hoe het eraan toe gaat in China en India?” vraagt Wim De Veirman zich af. “De helft van de wereldbevolking woont daar.” In 2004, na het behalen van zijn MBA, richtte Wim De Veirman met een partner die thuis was in de wereld van huishoudaccessoires Anotech op. Dat bedrijf bouwde in China een fabriek om potten en pannen onder private label te produceren. De Veirman opereerde vanuit het hoofdkwartier in Hongkong, toen hij in 2007 op de technologie stootte die nu wordt gebruikt in Greenpan. De oorspronkelijke bedrijfsnaam Anotech werd The Cooking Company en Greenpan het eerste eigen merk.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier