BMW opent nieuwe “Brand Store” in Brussel

(Belga) De Duitse luxewagenbouwer BMW heeft vrijdagavond zijn nieuwe BMW Brand Store Brussels geopend, in aanwezigheid van onder meer Rudy Vervoort, minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de broers Borlée en Matthias Schoenaerts. De Brusselse “Brand Store” is de eerste in de wereld volgens de nieuwe criteria van BMW, dat vijf miljoen euro investeerde in deze “plaats van ontmoeting en BMW merkervaring”.

BMW opende in 2007 op de Waterloolaan in Brussel een eerste Brand Store, die nu volledig gewijzigd is en ontworpen rond merkbeleving. Er worden geen wagens verkocht, maar het is vooral de bedoeling om drempelverlagend te werken en ook mensen te bereiken die normaliter niet bij een concessiehouder zouden binnenstappen. De bezoeker kan er kennis maken met het verleden, heden en toekomst van het merk en een aantal bijzondere modellen aanschouwen. BMW-verkoopdirecteur Ian Robertson stelde vrijdagavond in Brussel ook de nieuwe oplaadbare sporthybride BMW i8 voor. Robertson benadrukte het belang van Europa voor BMW, dat er 45 procent van zijn verkoop realiseert. De opening van de nieuwe Brand Store past in een grootschalig investeringsplan voor BMW Group Belux. Na de opening van een nieuw Training Centre in Bornem in juni 2013 zal het na de nieuwe Brand Store de beurt zijn aan BMW Brussels om een nieuw gebouw in Evere te openen, dat een investering vergde van 25 miljoen euro en enkele tientallen nieuwe banen kan opleveren. BMW verkocht in België en Luxemburg vorig jaar 37.200 wagens. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content