BEERVELDE. KRIJG DE KLEREN
Vanuit Beervelde organizeert Tony Houston modeshows over de hele wereld. Krisis in de textiel ? Nooit van gehoord.
In de jaren zeventig werkte Tony Houston als programmadirekteur voor radiostations als Atlantis en Noordzee. Dan startte hij een organizatiebureau op voor modeshows, in België een primeur. Nu organizeert Houston shows tot in Ghana, China of Zuid-Afrika en onlangs nog in Moskou voor de Nederlandse Konfektiefederatie. “Dit is een branche waar er na twintig jaar ofwel niet meer over jou gesproken wordt, ofwel haal je een bepaald niveau, ” zegt vrouw Lily, die samen met haar man de bvba Houston draaiend houdt.
Grof geschetst zijn er twee manieren om een show aan te pakken. Ofwel op maat van de opdrachtgever, ofwel een soort standaardpakket, een reizend circus als het ware dat met hetzelfde materiaal en dezelfde basisploeg van lokatie naar lokatie trekt. Lily Houston : “De grootste opdrachten komen uit het buitenland. Maar we organizeren ook voor kleine en grote kledingzaken in eigen land. En we beperken ons ook niet zo strikt tot modeshows alleen. ” Toch neemt Houston niet elke opdracht zomaar aan, licht Tony Houston toe. “Soms moet ik kiezen. Mijn naam is onlosmakelijk met het bureau verbonden en dat betekent dat ik persoonlijk overal aanwezig ben. De opdrachtgevers zouden niks anders aanvaarden. Voordeel is wel dat ik de kwaliteit persoonlijk kan garanderen. ” Biezonder fier is Houston op de modeshow die hij vorig jaar heeft georganizeerd in Hongkong voor Topform, ‘s wereld grootste producent van lingerie. “Topform bereidt een notering op de beurs van Hongkong voor, ” weet Tony Houston, “en wilde middels een modeshow het bedrijf voorstellen aan de top van de financiële en bankwereld. Als organizator werden wij verkozen boven twee Franse bedrijven en één Brits. “
Tijdens de twee seizoenen van januari tot maart en van augustus tot oktober neemt Houston 26 mensen in dienst. Verder doet het bureau alleen een beroep op onderaannemers. Een koreograaf en een stilist bijvoorbeeld, werken in België exclusief voor Houston. Een totaal van 150 effektieve produktiedagen maakt voor de bvba een omzet tussen 35 en 50 miljoen. Aan prospektie wordt geen tijd besteed. “Wij gaan ervan uit dat als klanten niet terugbellen, ze geen geld hebben voor een nieuwe show. ” Desondanks steeg het omzetcijfer vorig jaar met 20 percent. “Van de krisis in de textielsektor voelen wij alvast niets, ” zegt Lily Houston. “Misschien meent de sektor, juist omdat het slechter gaat, méér aan publiciteit te moeten besteden. “
TONY HOUSTON (BVBA HOUSTON) “De grootste opdrachten komen uit het buitenland. “
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier