Alleen voor echte gentlemen
Een nieuw jaar, een nieuw parfum. Maar wel een bekend gezicht. Opnieuw is de Australische acteur Simon Baker ambassadeur voor Givenchy, dit keer draagt hij het parfum Gentlemen Only Casual Chic.
De parfums uit de Gentlemen Only-lijn zijn ontworpen vanuit het idee dat “being a gentleman” iets van alle tijden is. Hoe sta je daar zelf tegenover?
Voor sommige mannen is het misschien een ouderwets begrip, maar ikzelf vind het nog altijd relevant om vriendelijk en beleefd te zijn. Ik heb twee zonen, dus vind ik het ook belangrijk dat ze er zich van bewust zijn hoe ze zich gedragen tegenover anderen.
Het verhaal achter het parfum is geborduurd op verleiding. Zet je zelf soms een parfum als verleidingswapen in?
Ik denk dat je toch vooral een parfum draagt, omdat je je daardoor beter voelt. Wat dan een kettingreactie veroorzaakt. Je voelt je comfortabeler en aantrekkelijker. En zo straal je meer zelfvertrouwen uit en ben je veel relaxer.
De reclamespot werd in Parijs gedraaid. Kende je de stad al voordien en heb je er een favoriete plek?
De stad kende ik inderdaad al vrij goed, maar het is veel te moeilijk om een echte voorkeursplek te kiezen. Parijs verandert zodanig veel en snel, enkel en alleen al door de lichtinval. Toen we de spot moesten draaien, stond de wekker extra vroeg, zodat ik voor zonsopgang kon gaan wandelen, een moment dat ik niet snel zal vergeten. Over Parijs kan ik echt geen slecht woord kwijt.
Eigenlijk ben je een acteur en producer die ook interesse heeft in fotografie. Hoe rijm je dat met een campagne voor een parfummerk?
Dat valt allemaal onder dezelfde noemer: creativiteit. Om een goed parfum samen te stellen, moet je je verbeelding aanspreken en je moet het product ook aantrekkelijk kunnen designen. Ook daarom kozen we voor Parijs, omdat het een stad met aantrekkingskracht is, en dat wilden we vertalen naar het parfum.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier