‘Aion op de Belgische markt laten groeien’
WIE
Kim Van Esbroeck (42)
WORDT
Countrymanager bij Aion België
WAS
Kim Van Esbroeck heeft bijna twintig jaar ervaring in de financiëledienstverlening, onder andere bij Clear2Pay en als CEO en chief commercial officer van Bancontact Payconiq.
WIL
“Ik heb inzicht opgebouwd in de veranderende behoeften van zowel consumenten als kleine en middelgrote ondernemingen”, zegt Van Esbroeck. “Digitale oplossingen zijn meer dan ooit nodig om beter aan de behoeften van de klant te voldoen. Aion heeft een zeer interessant productaanbod waarmee klanten hun geld kunnen laten renderen en hun leven gemakkelijker kunnen maken. Mijn rol zal erin bestaan de bedrijfsactiviteiten te ontwikkelen en allianties aan te gaan om Aion op de Belgische markt te laten groeien.”
“Net voor de zomer heeft de bank een onderzoek uitgevoerd naar de impact van de coronacrisis op de verwachtingen van de consument”, gaat Kim Van Esbroeck door. “De crisis heeft de trend van de digitalisering nog versneld. Alle bankgerelateerde activiteiten – een rekening openen, investeren of een lening aanvragen – kunnen al worden uitgevoerd via onze applicatie. Dat willen klanten meer en meer. Er is ook behoefte aan nieuwe spaarmogelijkheden. Er leeft ook een grotere interesse om snel winst te genereren via investeringen. Klanten schatten ook ethisch ondernemen hoog in. Ze willen transparante kosten en inkomsten, terwijl ook confidentialiteit belangrijk is.”
“Aion heeft zijn app aangepast voor de specifieke behoeften van kleine en middelgrote ondernemingen. Onze digitale diensten voor bedrijven helpen bedrijfsleiders tijd en geld te besparen, doordat ze de controle behouden over hun financiën. We willen tegen eind dit jaar de eerste keuze zijn van klanten die voor een volledig digitale bank gaan.”
VRIJE TIJD
Dansen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier