De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Leegloop topadverteerders bij Facebook
Valerie Bauwens
Journalist
Journalist
29-06-2020, 17:21
Bijgewerkt op: 07-12-2020, 11:07
Starbucks, Coca-Cola, Pepsico, Unilever, Honda, The North Face: er zijn nu al meer dan 100 bekende merken die tijdelijk geen advertenties meer op Facebook zullen plaatsen. Met hun boycot steunen de adverteerders de campagne #StopHateForProfit, een initiatief van Amerikaanse burgerrechtenorganisaties. Ze willen dat Facebook strenger optreedt tegen haat, racisme en de verspreiding van nepnieuws. Vrijdagavond deed Zuckerberg enkele concrete beloftes, maar die gaan voor de grote merken niet ver genoeg.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier